Kurs

Kurs



Nästa år i april skall Zehera och jag gå på kurs för Susan Garrett.
De två första dagarna är obligatoriska för att lära sig Susans tankesätt. Tredje dagen är den mest intressanta för oss, mig och Zehera.

Målet med ”Foundation for Agility Training” är att ge en gemensam bas för hur man tillämpar operant och klassisk betingning i hundträning, och att gå igenom grundfärdigheter för agility.

Under kursdagarna går Susan igenom mekaniska färdigheter, praktiska tillämpningar av inlärningsteori, vikten av att föra träningsdagbok och ett antal grundläggande övningar som lär hunden att träna med dig och att använda sin kropp på ett bra sätt. Först av allt går Susan igenom grundläggande övningar såsom It’s Yer Choice Game och Crate Games – basen i Susans ”Say Yes Dog Training Program”. Susan kommer också att lära ut övningar för bl a kroppskontroll, bakdelsträning, grunden för kontaktfält, torrhandling (som liknar Greg Derretts cirkelarbete, men som bryts ner till en annan nivå) samt hoppövningar från Susan Salo. Under hela kursen gör vi olika övningar med hundarna för att bygga maximal entusiasm och intensitet, kombinerat med självkontroll och precision.


Run Fast Day är den kursen som jag var intresserad av.
Här får jag lära mig:

Hur jag får min hund att springa fort! Fokus på övningar som bygger fart och entusiasm, att lära hunden att kampa, och vad människor omedvetet gör som får hunden att springa långsammare.

Alla som vill lära sig hur man kan bygga upp en hunds ”drive” bör absolut gå denna kurs!

Kommentarer
Postat av: Eva Wieselgren

Ååå, så bra och rolig den kursen verkar. Vi har suttit och tittat på Greg Derretts videos och jag blir jättetänd på att börja träna cirkelspring och annat - och så är det beckmörkt och regnar ute hela tiden. Så vi sitter med Muffin i soffan och tittar på hundträning på video istället för att göra nåt själva...

2006-11-22 @ 23:26:12
URL: http://wieselgren.se/blogg
Postat av: sara kalle och zappa

Ja visst är dom charmiga och otroligt roliga att träna med :) Zappa vill verkligen lära sig nya saker hela tiden och får han inte det kör han dom han redan kan..
Det erkar vara en jätte intressant kurs ni ska gå det ska bli spännande att läsa om det här :D

//Sara

2006-11-23 @ 12:24:41
URL: http://hem.passagen.se/sara.gs
Postat av: Sara

ja, grundlurad var vad jag blev ;) men det var skoj att han kunde komma ner hit... vi hade hela tisdagen själva tillsammans och det var längesen, skoj!!
skönt att zehera är bättre nu, linus ska till veterinären imorgon...
Vi hörs..
kram

Postat av: Sara

Tack så mycket.. hälsa å tacka till de andra oxå.. kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0