Vardag

Nu händer det inte så mycket!
Lite träning, mest jobb. Vi kan inte valla för det är blött i hagarna, ja en riktig lervälling.
Klubbens planer är avstängda, så det som återstår är promenader.
Zehera är ingen promenad hund, hon gillar inte att bara vara ute och gå,,
Får ofta sätta på henne koppel för att få av henne från gården! När promenaden närmar sig sitt slut och det är hemväg går det väldigt fort!

För att få lite variation åkte vi till ett belyst motionsspår i går och tog en sväng på 5 km med Marianne och hennes hundar. Det var lite mer uppskattat av Zehera,,,

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, lervällning är rätta ordet! Jag fick spola Arwen en kvart efter fårbesöket sist....
Jag tycker att Zehera var duktig. Det är inte lätt första gången på ny plats och dessutom med oinvallade får. Med lite mer träning på närarbete inne i fårhuset så kommer ni att göra stora framsteg :-)
Nästa vecka ska väl valparna komma?????? Jag håller alla mina två tummar för att det blir en liten tjej åt dig!!!!!
Kram vännen
Malin

2006-11-30 @ 22:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0