Kurs!

I dag började min och Zeheras kurs.
Hällande regn och några grader varmt. Långkalsongerna var på och jag kände mig väl påklädd.
Vi började md en rolig stafett som gav oss förare en chans att mjuka upp skratt musklerna.
Sedan byggde vi två kombinationer som vi turades om att köra. Skulle gärna vilja visa dom men det går inte att rita i bloggen! Har börjat  kampa mer för att Zehera skall tända och det funkar innan vi skall springa men som belöning är det totalt ointressant. Då är "korvtanten" som står och prasslar med sin påse mer intressant. Får tänka till där,,,
Jag tycker att Zehera börjar visa mer självständighet och inte frågar mig hela tiden. Kontaktfälten börjar bli sämre så det är något som vi får jobba med och som vanligt gungan.. Det och fart är min prio just nu.
Reflekterade i bilen hem att vi gick en tävlingskurs förra våren vid samma tidpunkt. När jag tänker tillbaka på den så kan jag se vilken utveckling Zehera har haft.
Har även tränat Yazza, bur träning(crate games) samt nosdutt i handen.
När det gäller buren, sätter hon sig upp när jag kommer in i rummet. Meningen är att hon skall sätta sig när jag tar i låsmekanismen, skall lägga ett lakan över buren för att se om jag kan få in hennes sättande vid rätt tillfälle.
I bilen sätter hon sig längst bak och väntar på sin belöning.
Har även skrivit i träningsboken vad vi har gjort och vad som bör övas.
image165

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, kursen var grym.. Ska faktiskt åka ner lite då å då nu, det behövs... :)
I helgen åker vi till Katrineholm och tävlar i 2 dagar...
Får väl se hur det går..
Kram och hälsa!!!

2007-04-20 @ 16:51:20
Postat av: martina

Ja, korvtanten är farlig...Hur går träningen med Yazza? Har du börjat med själva hinderträningen? Här har det varit lite klent med det, Ella är helt frustrerad. Men har istället tränat mycket "stanna" i skogen. Går däremot inte att stoppa henne om hon får syn på en hare innan jag får syn på den. Hon e så jäkla snabb, har hunnit ifatt harar...hur ska detta sluta? :) haha! Ha en skön helg!

2007-04-21 @ 10:24:57
URL: http://yevonde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0