4 dagar i Härnösand

Den 4 juni började jag semestern med att åka till Härnösand för att tävla i fyra dagar.
Det regnade hela vägen upp, men strax utanför Sundsvall kom solen...
Åkte till tävlingsplatsen för att sätta upp tältet och möta klubbkompisarna.
Torsdag sken solen fortfarande och det skulle bli en het dag.
I hopp diskade vi oss därför att jag släppte blicken och hon gick bredvid muren,,,
I agility nollade vi men fick tidsfel 1,95 sek. = 2:a placering.
Det hände en liten sak efter vårt hopplopp. Yazza satt i bur under vårt lopp och Per-Erik skulle vara snäll och ta ut henne. Eftersom han inte vet rutinen när hon skall gå ur buren så stack hon i full fart ut på hoppbanan. Där det var ett tävlingsekipage, bakom domaren som bara gapade, jag ropade på henne där jag stod vid sidan av banan och som tur var kom hon direkt till mig..Förare och hund som tävlade blev som tur var inte störda. Så nu har Yazza presenterat sig.
Fredag började med bra väder men på eftermiddagen kom blåsten och regn. Det var kuling varning...
I hopp diskade vi oss för att jag visade fel på ett hinder...
I agility fick vi fem fel när Zehera gick ur slalomet en port för tidigt. Jag tog om hela slalomet. Det var även tidsfel här.= 5.e placering.
Zehera var både på torsdagen och fredagen väldigt låg,, Började undra om hon var sjuk eller om det var påverkan efter löpet.. Kändes väldigt kass och tankarna kom om vi skulle fortsätta med agilityn.
Nåväl lördagen kom med mer regn och blåst och jag var tacksam att vi hade tältet att sitta i mellan loppen.
Bestämde mig för att Zehera skulle vara i buren när vi inte förberedde oss för ett lopp.
Vi började med hopp där vi fick 5 fel och tidsfel. Idealtiden var 37sek och vår tid 43,79 sek.= 11:e placering.
I agilityloppet fick vi 5 fel + tidsfel. Idealtid 44 sek, vår tid 48,37 sek= 5:e placering. Det positiva var att Zehera var lite mer på och att vi inte diskade oss i något lopp.
Inför sista dagen kände jag mig lugn och avslappnad och tänkte inte så mycket på att prestera. Ville bara få Zehera att känna att det är kul med agility. Jag forsatte på den inslagna linjen att hon skulle sitta i buren innan uppvärmningen.. Märkte att hon verkligen uppskattade och var taggad när hon kom ut från buren.
Började även i dag med hoppklassen. Det var en snabb bana på 132 meter som passde  Zehera, försökte mana och peppa hela tiden. Jag hann inte göra ett framförbyte innan en tunnel men det gick bra ändå. Äntligen kändes det som hon ville något. Noll fel, tid 48,37. Idealtid 32 sek= 8:de placering.
Agilityloppet gick strålande, hon tog en tunnel självständigt samt hade ovanligt bra fart över gungan. Nollat lopp och vi klarade dessutom idealtiden för första gången under de här fyra dagarna.
Idealtid 43 sek vår tid 42,22 sek.=4:de placering. Tyvärr ingen pinne då det vara bara 12 starter.
Under båda loppen under söndagen testade jag handling som gjorde att Zehera fick vara lite mer självständig under loppet. Vet att hon klarar vissa saker bättre än jag tror.
image251
Här sitter vi för att jag skall kunna ladda om inför agilityloppet efter ett uselt hopplopp.
Och här kommer det några bilder från agilityloppet..
image252
image253
image254
image255
Erik var snäll och tog fram mätstickan. 38 cm i mankhöjd, ingen smallhund!
image257

Rösta gärna på bloggen: http://www.bloggregistret.se/

Kommentarer
Postat av: Martina

Grattis till nollan på söndagen, skönt att få till allt även tiden. Lilla bus Yazza :) Nu vet agilitysverige vem hon är. Ses snart hoppas jag, vallning nästa måndag. Kramar från oss

2007-07-09 @ 23:43:14
URL: http://yevonde.blogg.se
Postat av: Eva W

Åh, så duktiga ni är som tävlar i regn och rusk. Vilken lydig Yazza som kom tillbaka när du ropade! Är det Zehera som syns i artikeln från Garett-kursen i senaste Härliga hund?

2007-07-10 @ 00:02:23
URL: http://dogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0