Aldrig ge upp..

Utan "bryt ihop och ta nya tag",,,
Så kan nog vår vecka i Smedjebacken beskrivas..
Tack alla mina vänner som står ut när jag blir helt förtvivlade och inte vet vad som är fel. Tack för alla goda råd samt att ni peppar...
De två första tävlingsdagarna tyckte Zehera inte att det var kul.. Sprang långsamt samt utan fokus.
Ja fokuset var på domaren samt annat löst folk runt banan.
Efter tisdagen bestämde jag mig för att åka hem om jag inte skulle få tillbaka glädjen hos Zehera under hennes lopp på onsdagen.
Men det var en annan hund som var inne på banan med mig under loppen.
Jag bröt alla våra rutiner inför starten på onsdag morgon.
Hon fick bara halva sin fodermängd som morgonmål, resten skulle jag använda som belöning.
Hon var lös en stund och lekte med Yazza och sina kompisar Wilda och Peggy.
Hon var med när jag fixade burken med belöning som vi la i målfållan.
Jag kampade inte, utan stod och masserade lugnande, tog av halsband samt koppel utanför banan och bar in henne till starten..
Vi var ett team igen på banan och hade "bara" 4,71 i tidsfel,,
Det viktiga för mig var att hon skulle ha kul och vara med i loppet.
Torsdagens öppna klass i agility gick så bra så vi fick vara med bland de tio bästa och springa ärevarv. Extra kul att klubbkompisen Marianne sprang bredvid..
Fredagen fortsatte jag på den inslagna linjen inför våra lopp och vi lyckades ta den sista pinnen i agility och är uppflyttade till klass 3.

Reflektion 1) För att Zehera skall tycka det är kul och värt att jobba med mig så måste jag ha flyt i banan samt tidigt tala om vad hon skall göra. Malins ord som antagligen stämmer, för de bästa och snabbaste loppen har vi när det är flytiga banor som inte är för tekniska.
Behöver alltså träna mer på min handling av tekniska svårigheter så jag kan hjälpa Zehera på ett bra sätt.

Reflektion 2) Zehera blir väldigt påverkad av perioden runt sitt löp.
Kommer att kastrera henne under hösten om allt går enligt planer.

Reflektion 3) Känner ett "jaha" nu när vi är uppe i 3:an i både hopp samt agility. Ett mål är nått ,så nu gäller det att sätta upp nya mål som inte kommer att vara resultat mål. Men om vi lyckas med våra nya mål så kommer resultaten.

Vårt lilla svarta troll har charmat en hel del folk under veckan. Underbart gullig och mysig för att i nästa situation mest likna ett svart monster. Klarade i dag av att ligga passiv precis bredvid agilityplanen utan att fara ut..
Ja,, jag fick sitta och mata mellan varven för att förekomma henne, men jag måste ge henne en stor kram för hennes uppförande i dag.
Veckan som kommer skall vi börja träna slalom med Yvonnes hjälp..
Rapport kommer.
image272

Kommentarer
Postat av: martina

GRATTIS till uppflyttningen! Skönt att vara i klass tre i båda klasserna. Ja, humöret går upp och ner när det gäller agility. Men det är liksom det som är grejen ibland...det är verkligen en fantastisk sport! Och ibland är det skönt att veta att hundarna inte är robotar. Tur att du bet ihop och kämpade vidare, det kände Zehera sörru :) Kram Martina

2007-07-22 @ 10:06:25
URL: http://yevonde.blogg.se
Postat av: Sara och Zappa

Grattis till pinnen och uppflyttningen :D
Skönt att du inte ger upp det är bara fortsätta kämpa det är väl det som är tjusningen med att ha hund ;)

2007-07-22 @ 16:36:13
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Teryy

Grattis till uppflyttningen!
Okej :)
0704334872

2007-07-22 @ 16:54:49
URL: http://teamwork.hundsida.se
Postat av: Martina

Japp, vi kommer på vallning om det blir något. Måste ju testa nu när hon blev så rädd sist. Ses vi imorn då? kram

2007-07-22 @ 18:36:43
URL: http://yevonde.blogg.se
Postat av: Eva W

GRATTIS!!! superduktiga och tävlar nu i trean - (sluta nu deppa när inte allt blir perfekt hela tiden, nu är ni på toppen!)

2007-07-22 @ 21:27:53
URL: http://dogspot.se
Postat av: Lotta med sju pumitjejer

Grattis Marre för väl genomförd tävling och välförtjänt uppflyttning. Vi som sitter här i bäbisträsket och torkar kiss o bajs är mycket avundsjuka. Fast det är otroligt roligt och jag vill inte vara utann dessa erfarenheter. Ska du inte ha en litenvalp till nu de är jättefina och jag ser kommande agilitystjärnor i allihop.
kram Lotta

2007-07-22 @ 22:14:00
URL: http://hem.passagen.se/pumil8
Postat av: Marre

Tack alla för era grattis.
Vi ligger nu i hårdträning för klass 3.
Kram

2007-07-29 @ 09:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0