I går var det sol...

Vilken skillnad mot förra sommaren.. Då skrev jag i bloggen , nu är det , igår var det VARMT.. mest hela tiden, men nu? Regn, regn...

Men i går var det sol... och  nu är häcken klippt,,, När häcken var klar och stod där nyputsad och fin drog jag till klubben med hundarna för lite träning. Började med Yazza , kamp, hopphinder, kamp..
Zehera fick träna på slalom med svår ingång, ut hoppa samt gunga.. Hon känns positiv nu och verkar tycka det är roligt att träna. Hoppas det håller i sig.
Yazza , target på mark för att gå över till balansen, som hon glatt springer upp på..
Nostuchen funkade inte.. Hon hoppade av sedan var nosen på target,, behöver vara två när vi tränar det. En på varje sida. När vi var klara med balansen och skulle gå tillbaka drog Yazza rakt upp på gungan, bet mig i läppen för att inte ropa något, gungan slog ner och hon hoppade av på halva gungan. Såg mest förvånad ut och jag tjoade och matade henne med köttbullar. Tror inte att hon blev rädd.
Fortsatte att leka med henne för att det skulle vara positivt.
 Tränade några till gunga med Zehera för att avsluta med lek..
På söndag åker vi till Smedjebacken för att tävla sex dagar.. Lovar att långkalsongerna får följa med och dessutom har jag köpt nya stövlar i dag.
image269
Agility kompisar från klubben: Daniel, Marie,Marianne samt jag i Härnösand. Det var den dagen solen sken!

Kommentarer
Postat av: Sara

Lycka till moster!!!!
kram sara

2007-07-12 @ 21:45:36
Postat av: martina

Lycka till i smedjebacken! nu ska jag sätta martin i arbete så hundarna inte behöver "tappa" så mycket av agilityn. Jag orkar inte springa numera, så det får han göra i stället :) ha det så bra och så hoppas vi på sol. Kram

2007-07-13 @ 10:54:15
URL: http://yevonde.blogg.se
Postat av: Sara & Zappa

Tack!
Lycka till i Smedjebacke 6 dagar tävling Gud så kul :D
//Sara

2007-07-14 @ 10:17:41
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Marie

Syns snart!!! Å kör försiktigt...
Kram

2007-07-14 @ 19:45:29
URL: http://www.charlie-diva.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0