Tävling på klubben..

Började morgonen med 5 km i skogen. Sprang ganska mycket och blev förvånad  över att jag har lite kondis. Gick riktigt lätt att springa, 4-5 avbrott för lite aktiviter med hundarna.
Eftersom det inte regnade passade jag på att rensa ogräs.. Ogräset det växer bra i regn,,,
Sen eftermiddag fick jag ta tag i Yazzas päls. Den är inte kul just nu,, När vi är ute på våra morgonaktiviteter så är hon högt och lågt = päls full med gräs, kvistar samt frön.. Det blir tovor direkt och hon står inte stilla när jag skall kamma ut tovorna. Det gör antagligen ont. Och jag vill inte ha någon konflikt på trimbordet. Blev inte färdig i går och kommer fortsätta i dag..
På kvällen åkte Zehera och jag för att deltaga i Sommarcupen på vår klubb. Vi missade förra veckan och eftersom det är en cup ville vi vara med den här gången.
Hopploppet gick bra, nollade och var inom referenstiden. Zehera är lite mer taggad nu, undrar om det är löpet och tiden runt löpet som ställer till det så. Jag vet ju att hon blir påverkad, men så här starkt har det inte varit tidigare.
Agilityloppet diskade vi oss.  Efter ett däck var det slalom där jag skulle ha dragit henne mot linjen bättre än jag gjorde. Hon tog andra porten och jag tog om, då blir Zehera störd allt skall bara flyta på, sedan var det hopphinder, mur. Hon gick bredvid muren, precis som i Härnösand, när jag skulle ta om den så tog hon muren från fel håll. Testade också att hon skulle gå ut mer själv på hopphinder, funkade inte. Där har vi något att träna på..
Det är det som är så bra med vår tävling, kan testa lite under tävlingslika förhållande.
image268

Rösta på bloggen: www.bloggregistret.se

Kommentarer
Postat av: Emma Willblad

Hej hej!
Tiden går fort när man har roligt nu är valparna 7 månader... det är inte klokt! Och jag har bara träffat din lilltjej en gång!
Det vore roligt om vi drog ihop hela kulle för ett gemensamt MH... kanske dags att börja tänka på det i god tid.. vad säger du?
Kramar från Emma med lill Tuss!

2007-07-12 @ 14:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0