Yazza tränar/leker...

Började dagen med 5 km i skogen i raskt tempo. Under promenaden fick hundarna hoppa upp på stenar samt gå runt träd. Har bestämt mig för att hitta på lite aktiviteter under våra motionsrundor. Upptäckte nämligen att Yazza drog iväg på sina egna upptäcksfärder för att jag inte var tillräckligt rolig.
Bestämde mig för att Yazza skulle få träna lite mer strukturerat på klubben.
Hon är alltid så glad och vill så mycket när vi är uppe på klubben. Har förberett henne genom att träna kvarsittning i start liknande situationer, torr handling, lyssna på sitt namn, nos touch...
Vi började med lite kamp för att fortsätta med ett hopphinder som gick galant ,fortsatte med två hopphinder, kamp som belöning efter hoppen. Sedan var det dags för platta tunneln.
Per-Erik höll henne i början av tunneln och jag lyfta lite på tunneln för att hon skulle se mig i slutet, hade godisskål som belöning.
Hon sprang bredvid/utanför tunneln de två första gångerna men sedan förstod hon att springa igenom.
Tränade platta tunneln 5 gånger. Vila för Yazza och Zeheras tur.
Perra vill testa att springa med Zehera. Vi ställde upp ett hopp hinder, slalom samt svängd tunnel på en linje.
Zehera fick börja med kamp och Perra satt henne vid första hindret. Hon verkade taggad och tog hopphindret, gick in i slalomet bra, tyvärr gick hon ur en port för tidigt, tog tunneln utan problem. Perra testade igen och nu flöt det på.. Kul att Zehera sprang utan problem med honom och nyttigt för husse att känna att det inte är så enkelt som det kan se ut vid sidan av plan..
Dags för Yazza igen! Började med kamp för att gå över till nostouch på target som låg på marken. Flyttade runt targeten och varierade även avståndet. Min tanke var att vi skulle träna kontaktfält på balansen. Jag skulle lyfta upp Yazza på kontaktfältet och lägga locket islutet för att få "nostouch". Men Yazza ville annorlunda, hon sprang glatt upp på balansen, tyvärr tog jag tag i halsbandet för att hjälpa henne vilket gjorde att hon stannade, släppte och hon fortsatt ned mot kontaktfälet där jag inte hade hunnit lägga locket på sin plats. Lyfte upp henne och fick en perfekt nostouch..
Avslutade med kamp och massor av bus.
Fortsatte med Zehera och hennes gungträning. Hon springer glatt till gungan, ställer sig och väntar för att jag skall kunna förbereda mig.. Tränade 5 gånger på gungan.
Sedan ställde vi upp 4  st hopphinder i rad. Zehera och jag tävlade vem som kom till belöningen först.
Vi avslutade med leken" vem hinner till kampleksaken först."!

Yazza sitter och väntar på att få start signal för sin älskade kamplek.
image258
Yazza älskar tunnlar,,,
image259
image261

image263
image264
image265
image267


Kommentarer
Postat av: martina

Oj va träningssugen jag blir när jag ser bilderna! Fullt ös, medvetslös! Kram

2007-07-10 @ 11:30:05
URL: http://yevonde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0