Agility..

Måste vara rättvis så inte mina vänner som håller på med lydnand  mobbar mig fullständigt.
Följande läste jag i Saras blogg om agility:

Grenen för dig som inbillar dig att du visst kan springa lika fort som din hund, samt skrika och vifta med armarna på samma gång! Du är den ständiga optimisten som tror att trots att din hund diskat ut sig i tre lopp på raken, så kommer den ändå att vinna i det fjärde (och svåraste) loppet!
Hoppet överger dig aldrig, däremot överger dig ofta flåset, och ibland hunden. Men du är lika glad för det. Det kommer ju fler lopp. "Om inte"... säger du så fort du klivit av banan.
Du har tusen förklaringar på vad som blev fel och varför.
Du är expert på att se domarmissar och vet så väl att den ena klon faktist var på kontaktfältet så det så!
Du tävlar mest för att få träffa andra glada optimister -som inte heller kommer någon vart med sina hundar. Du tycker att det borde delas ut fler och större priser och tar glatt emot jumbo rosetter.

Viktiga karaktärsdrag: älskar att springa och bli svettig, förmåga att både vifta, skrika och hoppa upp och ner samtidigt när hunden diskar sig, duktig på bortförklaringar, rosett-bög.
image221
image222
Träning att sitta i buren..
Det funkar inte till 100%. I helgen får Yazza visa färg..
Känner att vi har tagit flera steg tillbaka. Behöver träna att gå i koppel, komma när jag ropar, kontakt..
Däremot lärde hon sig att backa på ett kick i dag!
Fast det är så viktigt för mig att vardagen fungerar,,,

Det är varmt just nu,, Skööönt tycker jag,
Hundarna och jag gick ned till bryggan för att de skulle få ta sig ett dopp.
Tog med mig linan för att jag litade inte på Yazza.
Hann inte få på de innan hon kastade sig i vattnet där hon inte bottnade, shit,, Undrar hur kallt det är,, Mina kläder kommer att blt blöta.. Tankar som for genom huvudet när jag såg hennes huvud precis under vatten ytan.
Men hon grejade det, sprattlade lite med benen och tog sig in till land..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0