Södertälje..

Har vi tillbringat två dagar i...
Man kan ju undra om jag är riktigt klok..
Sitta bredvid en hoppbana i ett varmt tält istället för att guppa på vattnet i vår vackra skärgård..
Ja, det underlättar att vara "idiot"...
Skall försöka beskriva våra lopp..
Lördag började med agility 2,, Zehera ville inte ens kampa innan loppet och en segare hund får man leta efter..
Dessutom skall hon hålla kolla på allt runt banan, domare, publik samt hinderfixare.
Vi nollade, men fick tidsfel och slutade 4:a.
I hopp klassen gick hon lite bättre men krachade i en oxie som de flesta rev. 10 hinderfel och tiden har jag ingen aning om. Placering?
Yazza skötte sig riktigt bra. Hon gillade inte att hundar lekte bakom vårt tält ,hon ville vara med och leka och talade om det genom skall.
Söndagen började vi också med agility. I dag var hon lite mer på alerten och tog en liten kamp stund med mig..
Fortfarande för intresserad av det som händer runt om henne men vi nollade och fick bara 0,57 i tidsfel. En andra placering.
Hopploppet bjöd en lite annorlunda bana, som gick bra fram till slalomet då Zehera gick ur. Tog om slalom och resten gick bra. Slutade med 5 hinderfel och tidsfel.. Placering?
I dag har Yazza visat varför hon går under smeknamnet "det lilla svarta monstret" och farit ut så fort en hund har skällt på hoppbanan.
Jobbade med klicker en hel del för att hon skall ta det lugnt i tältet. Det positiva är att hon har båda dagarna varit duktigt i buren när jag har gått banvandring samt sprungit loppen. En härlig hund med mycke vilja,,
Nu kommer jag att träna Zehera en hel del fram till nästa tävling i juli.
Har även bestämt mig för att kastrera henne i höst så vi kanske slipper de här låga perioderna.
Hon är ju en så gooo tjej...
image223


Kommentarer
Postat av: Marre

Test

2007-06-13 @ 08:25:36
Postat av: Ann-Louise

Testar att kommentera... :)

2007-06-13 @ 08:33:33
URL: http://blogg.se
Postat av: Therese

Lite galet att sitta i ett tält en sådan vacker dag... men å andra sidan..
de gjorde ju att jag o co fick en skön dag i skärgården :)
Men snart är det väl din ur oxå!!?
Kramis, dotter

2007-06-13 @ 11:32:06
Postat av: sara kalle och zappa

Ha ha är man hund idiot så är man :D Det är ju skönt att det inte regnar men nån måtta får det vara på värmen.

2007-06-13 @ 21:40:53
URL: http://www.sarastassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0