Tävlingskursen..

I torsdags var det sjätte gången vi hade kurs. Har bara missat en gång som tur är.

image204
Banan som vi körde.
Första gången stod jag mellan hinder två och tre på vänster sida när vi startade, efter hinder 7 tog jag henne emellan 7 och 18 för att skicka in i tunnel nr 8. Glömde att göra ett halvt framförbyte, men vi redde ut det.
Efter nr 10 gjorde jag ett framförbyte för att Zehera skulle få en fin linje in i slalomet.
Efter långhoppet släppte jag blicken och Zehera tog hinder 3 istället för 13. Belöna, belöna, inte hundens fel..
Började om vid slalomet och halkade omkull vid lånhoppet, snabbt upp på benen och fortsätta som om inget hade hänt. Framförbyte vid hinder 15, jag trängde henne lite efter 16 c så hon sprang förbi tunnel ingång 17.

När alla hade sprungit banan en gång diskuterade vi alternativa sätt att handla på.
Bestämde mig för att stå strax nedanför hinder tre på höger sida när vi startade, visade över på hinder 4 när hon hade låst hinder tre, samtidigt som jag förflyttade mig mellan 10 och 5, på utsidan av hinder 6 för att fortsätta på samma sätt som första gången utan de fel som jag gjorde i första loppet.
Måste säga att det blev mycke bättre flyt på banan sista gången. När jag gör rätt och visar tydligt så klarar Zehera de flesta svårigheter på en hoppbana.

En annan utveckling är att jag kan skriva efteråt hur jag gjorde och var jag gjorde fel.
Tidigare har jag inte haft en aning om vad som har hänt efter ett lopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0