Vecka 24...

Efter en "het" helg kom vardagen och svalare luft...
Tisdagen var det vallning på programmet. Vallning med pumisar är ett pusslande och funderande hur vi skall lösa vissa problem som dyker upp. Vi började med att gå i fållan på lina och föste fåren. Första passet var Zehera totalt ointresserad, gick mest och luktade, fåren brydde hon sig inte  om. Andra passet var hon med lite mer, men gjorde utfall mot fåren hela tiden. Det var på eller av.. Diskuterade med Rita om hur vi avslutade i höstas.. Då gick hon bakom och jag gick framför fåren, det fanns saker att träna på men hon vallade och tog fåren både in i fållan och ur fållan. Nu kändes det som vi hade börjat på noll igen.
Sista passet i fållan tog jag av linan och Zehera skötte sig kanon. Hon gick lugnt och samlat var verkligen koncentrerad. Hon går inte bakom ordentlig, drar mot klockan 3 så det skall vi träna på.

Onsdagens simmning gick ockå bra. Zehera har lärt sig att simma nu och hon har även tillsammans med sin dagmatte simmat ute i en sjö.. Märker att hennes självförtroende växer hela tiden, viket jag hoppas kommer att slå igenom på agilitybanan också!
Yazza har mest hängt med de här dagarna. Vi tränar det vanliga, inte skälla på andra hundar, inkallning, gå i koppel, kampar, brädan, nostouch...
image231
image232


Kommentarer
Postat av: martina

Tack för de uppmuntrande orden. Pumisarna är verkligen speciella vallare märker man nu. Men det är kul att kämpa tycker jag! Ja, till och med jag som inte känner Zehera så jättebra märker att hon har förändrats. Yazza har nog hjälpt henne med självförtroendet en del. Sen har hon märkt att storpudlar inte är ett dugg farliga :)
Kram på er

2007-06-14 @ 10:14:07
URL: http://yevonde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0