Västerås

Tidigt på morgonen statade jag bilen och åkte mot Västerås. Sista tävlingarna har jag inte varit nervös, men nu var det ändring på det. Ordentligt nervös, varför vet jag inte!
I hopp klass kom vi 7:a, efter loppet tyckte jag att Zehera inte var fokuserad och hade koll på andra saker.
När jag tittade på den inspelade videon ser det inte illa ut förutom i slalomet där jag tränger henne så hon går in i andra porten,, Då blir Zehera störd och frågar mig vad hon skall göra och kollar allt annat utan matte, för henne kan hon ju inte lita på.
I agilty klassen börjar den första delen bra, sen blir hon verkligen störd av domaren på balansen, då han springer fram för att se att kontaktfälten tas korrekt.. Kom fel in i slalomet som var direkt efter balans,,, Gungan tog hon med fart så hon stutsade av= 5 fel. Totalt 10 fel, lite tidsfel= 13:de plats.
Tävlingen var slut runt lunch så jag hann med att träna Yazza lite på klubben. Vi var helt ensammma så någon störningsträning blev det ej.
Åkte och presenterade fåren för Yazza. De var riktigt skoj tyckte hon att de flyttade på sig när hon kom. Vi gick runt staketet och hon verkade inte rädd för fåren.
Som många av er vet finns det fyra katter i vår flock. Puma som är vår F2 import av rasen Bengal, älskar verkligen hundarna. Han är hellre med hundarna än de andra katterna.

image176

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack, tioende i år, dock på 3 hundar, men ändå... :)
kram kram

2007-05-06 @ 11:14:43
Postat av: sara kalle och zappa

Kul att Yassa gillade fåren, Zappa ska träffa dom första gången den 27 maj :D
Största skillnaden på mina hundar är att Zappa är mycket mer lätt motiverad han lär sig snabbare och vill jobba mycket.
Kalle behöver mycket belöning men hans stora fördel är att när han väl kan ett moment så kan han det även om du ber honom om det mitt i natten.
Kalle har en större förmåga att koncentrera sig än Zappa då han har så mycket annat att tänka på också.
Är det stor skillnad på dina trotts att det är samma ras?

2007-05-06 @ 17:32:43
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: sara kalle och zappa

Hmm korkad uppfödare, håller med om att dom behöver kamp som belöning, båda mina kampade redan när jag fick dom sen har jag byygt på det MASSOR :D
Tror det är både arv och miljö man kan nog ändra en hund mycket med rätta metoderna, Kalles är jätte lik sin mamma hon har också en enorm kamplust och viljan att göra saker, Jag har ju inte träffat Zappas föräldrar så där vet jag inte, men jag har ju behandlat honom som Kalle så jag vet inte? Men jag kan säga att jag gör samma misstag med Zappa som jag gjort med Kalle och mina två tidigare hundar men dom är ju trevliga ändå;)

2007-05-07 @ 19:51:39
URL: http://www.sarastassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0