Budapest.

Hemma från Budapest..
Det har varit några intensiva dagar i Budapest.
Började med tre timmars väntan på Landvetter och inget vin serverade de före klockan 11.00.
En efter en av våra arbetskamrater från Borås trillade in,, Vissa hamnade på restaurangen direkt och ville inte stå i den långa kön till inchekningen,, men vad gjorde det, det fanns ju andra som "offrade" sig.
image371

Vi kom ner sen eftermidddag och efter den vanliga proceduren med utdelninga av rumsnycklar och upppackning av kläder samlades alla i baren på hotellet.
Helt plötsligt var jag ansvarig för att alla skulle ha en drink,, Kan inte fatta varför min chef tyckte att det passade mig? Efter middag var det besök på lokal som gällde.. Rekommenderad lokal passade inte alla så vi splittrades upp i två grupper och jag gick hem.. Ensam genom Budapest på kvällen.. Det var inget problem kan jag berätta, fast vissa tyckta att det skulle vara livsfarligt för lilla mig!!

Fredag ägnade vi åt att konferera halva dagen, efter en god lunch väntade jag på Noemi som skulle ta mig med hem till hennes hus och familj. Fick träffa Helka som hade växt och var ett monster, fast gullig. Och jag inbillar mig att hon kände igen mig. Det fanns också en hel hög med valpar i huset.
image372

På lördagen var vi på det berömda badet Széchenyi Fürdő (fürdő=bad).
  Vi hade ett par underbara timmar i solen.
image373
Några av oss som inte ville sätta sig i en buss tog en promenad genom ett levande Budapest.
Det var fullt av aktiviteter över hela staden och hela eftermiddagen tillbringade vi ute på stan.
image374

Rösta gärna på min blogg: http://www.bloggregistret.se/

Citat: "Vi försörjer oss på det vi får, men vi skapar ett liv av det vi ger."

- Winston Churchill


Kommentarer
Postat av: pumiL8

Hej
Blir så glad att få se Helka. Står de verkligen rakt upp, öronen, som på bilden ? Såg du de tio underverken? Vilket kul jobb du har som får åka på Pumisafari så där bara ibland. Kram från verkligen början till snygga Bobitazöron, sa ju att de skulle komma. Tack för bilderna

2007-09-25 @ 22:40:58
Postat av: Martina

budapest ser ju jättefint ut! det tänker man inte riktigt på. finns så många fina ställen på jorden alltså. antar att hundarna blev superglada när du kom hem! kram

2007-09-26 @ 10:28:43
URL: http://yevonde.blogg.se
Postat av: Marre

Ja du Lotta,, Öronen står verkligen upp. Men N var inte orolig! Skickar en bild på de små!

2007-09-26 @ 21:18:21
Postat av: anki

Hej Marre!
Gott att se dina fina bilder, visst hade vi trevligt i Budapest, badhuset ser ännu finare ut på bild faktiskt!
Guud så söta dina hundar är, kul att kunna läsa på din blogg, har aldrig varit inne på någon sådan tidigare.
Ha det gott, vi hörs!
Kram Anki

2007-09-28 @ 17:40:15
Postat av: Noemi

Hej Marre!
I thought you would want to know (I know you care :D), the correct spelling of the bath is Széchenyi Fürdő (fürdő=bath).
Hej Lotta! Relax. Lilla Helka's ears are now 100%!!!
Hugs, Noemi

2007-09-28 @ 17:56:16
URL: http://www.pumikennel.hu
Postat av: Marre

Kul Anki att du har hittat hit.
Det var kanon i Budapest,,
Kram

2007-09-29 @ 21:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0