Hmmm...

I går var inte Yazza på g.. när det gäller vallning. Tyckte nog att fårens skit var bättre än fåren. Men skam den som ger sig. Efter några turer fram och tillbaka kom intresset och hon jobbade en kort stund.
Det är som med all träning med hund,, Upp och ner!
image375
Malin var så gullig och träffade mig uppe på klubben nu i kväll för en genomgång av en metod att träna slalom.
Vi körde tre korta pass med Yazza och det gick riktigt bra.
Kommer att fortsätta träningen hemma och eftersom "godisvakten" åker bort får jag försöka hitta någon annan.
Grannarna ligger risigt på det!

Zehera är mest frustrerad just nu över att behöva gå i koppel. Det bara spritter i benen och hon kan inte riktigt förstå varför hon måste ta det lugnt.


Kommentarer
Postat av: martina

Japp, Martin kommer vi få se mer av på banorna :) Jättekul! Åh, slalom ja...har också problem med slalom. Det är nog mets jag som inte har bestämt mig för vilken metod jag ska använda. Du får gärna visa någon gång vilken metod du fick lära dig nu. Stackars Zehera...förstår henne till fullo (jag var ju nyss gravid...). Men snart får hon träna igen :) Kram till er

2007-09-26 @ 22:30:04
URL: http://yevonde.blogg.se
Postat av: Sara

Hej moster!!
självklart fick mormor den hon ville ha, fick ju lov att diska mig en gång till först så hon fick en blå.. nej, skämt å sido... disken den bara kom :)
nu drar vi till vm, ska bli sååååå skoj...
kram

2007-09-26 @ 23:01:00
Postat av: Sara & Zappa

Känner igen det där med frustration över att vara i kroppen inte rättvist mot en Pumi med spring i benen..
Skönt att du hittat en slalom metod som fungerar!
tror inte det är bra att lära honom att gömma räkningarna, men kaske skulle jag lära honom att betala dom ;=)

2007-09-27 @ 10:33:16
URL: http://www.sarastassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0