Dags för kurs!

I går började Yazza sin första kurs här i livet.
Det är en fortsättningskurs i agility!
Yvonne och Tina är instruktörer.

Här är Tina med sin sheltie!
image472

Yvonne utan hund!
image573

Hon klarade det riktigt bra. Vi fick börja inomhus för att gå igenom allt praktiskt som hade med kursen att göra.
När vi kom ut tränade vi släppövning över sex hinder. Yazza fixade två av tre gånger. Jag stod kvar vid starten och hon sprang mot Tina som stod efter sista hindret.
Nästa övning var stadga. Jag har upplevt att Yazza har riktigt bra stadga i startsituationer, men när det inte är något hinder framför reser hon på sig ibland. Det får vi träna mer på. Vi fick också i läxa att läsa kompendiet som Petra Strand har skrivit om kontaktfält.
När kursen var slut tränade Yazza och jag på däcket samt slalom.Tina hjälpte mig med slalomet. Började på 10 pinnar 2 ggr för att fortsätta några gånger med 12 pinnar. Hon hade bra drag, fart och glädje.
Som vanligt ville hon inte gå hem! Hon är så söt!!
image574

I kväll är det Zeheras tur att börja sin kurs!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Heej, vet du hur man fixar det på antalbesökare m.m.
Vore snällt om du svarade xD

2008-04-12 @ 19:38:47
URL: http://hanlishh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0