Helgen!

Fredag åkte jag upp till klubben för att träna och hade sådan tur att Malin var där.
Yazza fick träna slalom och Zehera fick träna speed bump.
Tiden gick fort och vi blev nog kvar lite längre än vi hade tänkt oss.

Lördag bjöd på dåligt väder men det hindrade inte Marianne och mig att styra kosan mor agilityplanen.
Vi började med en promenad på tjugo minuter för att värma upp hundarna.
Efter den inspirerande genomgången av Petra i förra veckan, var det kontaktfält bl.a som stod på schemat.
Jag hade testat hemma och Yazza använder nosdutt väldigt bra så jag bestämde mig för att fortsätta med det.
Zehera hon trampar så det får bli hennes metod.
Tränade också hoppteknink med Zehera och Yazza som även fick träna på sitt älskade slalom!
Vi avslutade dagens aktiviteter på Domarudden där Marie slöt upp. Det var en stor flock som gick 2,5 km spåret. Det funkar så bra mellan alla hundarna, vilket är skönt då de är "tvugna" att umgås!
Eftersom solen sken på söndag och snön hade försvunnit på vår gräsmatta, passade jag på att bära ut hopphinder för lite träning av Zehera. Det gick väldigt trögt och jag får gå tillbaka och köra grunder med henne.
Yazza körde järnet som vanligt...
image558
image559
image560


Kommentarer
Postat av: Malin

WOW, så där ska det se ut när man tränar hoppteknik! Shit vad fint hon hoppar lilla turbo-trollet :-)

Postat av: Lina o Zing

Vad roligt det lät med kurs för Petra. Jag var så grymt imponerade av henne och Algot förra året på SM. Nä inte ska vi lägga ned agilityn för gott inte men för tillfället blir det lite för mycket att hålla på med allting. Vi får satsa på söket nu i april sedan ska vi gå agilitykurs i början på maj så tar vi upp agilityn ingen är hindren kommer ut.

2008-04-02 @ 08:11:04
URL: http://nogg.se/dogz
Postat av: Anne Sofie Green Hansen

Så fint du har fått det här inne! Jag har också tittat på blogg från samma portal, frågan är bara när jag har tid att sätta mig ned och designa den... Lycka till med agilitysässongen! Håller tummarna för Zehera håller sig i bra form.

2008-04-03 @ 14:29:55
URL: http://www.eifoszan.com
Postat av: eva w

Hej! Ska du på pumiträffen? Har du fått nån info om starttid och sånt?

2008-04-03 @ 21:40:13
URL: http://dogspot.se
Postat av: lajvio

Agillity är svinroligt! Tränade det med min fd collie, hon var så duktig ^^ Och din hund är supergullig ^^

2008-04-09 @ 14:52:35
URL: http://lajvkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0