Massor av pumisar!

Nästa bil skall ha GPS!

Gick upp tidigt på lördag morgon för att åka på den årliga pumiträffen som Emma och Frida arrangerar.
Hade tagit ut en karta från internet som var helt fel visade det sig!
Kom i väg en halvtimme senare än planerat men tyckte jag hade god tid på mig. Trafiken flöt på bra och tidsramen såg ut att hålla.
Dundrade in i Boxholm  och svängde där min beskrivning sa att jag skulle svänga, följde beskrivningen och började ana oråd!  Stoppade en tjej med hund, hon borde ju veta var jag skulle, visade sig att jag var helt lost!
Efter att jag hade fått förklarat hur jag skulle köra blev det ännu mer fel. Den hundägaren hade nog inte alla hästar hemma! Hamnade mitt ute i ingenting. Ringde till stället vi skulle vara på och fick veta att jag var 1,5 mil fel!!
Nu började tiden bli knapp! Körde efter den nya beskrivningen som ägaren till anläggningen där vi skulle vara hade givit mig per telefon. På vägen mot målet såg jag tre bilar som inte verkade veta var dom skulle. Kände igen den ena personen så jag stannade och sa " följ mig" jag vet vägen! Måste erkänna att jag inte kände mig lika självsäker efter några mil på slingrande vägar. Tanken dök upp vid ett flertal tillfällen att nu vänder jag men gjorde inte det som tur var. För helt plötsligt dök anläggningen upp som Fågeln Fenix!
Annika tog emot mig vid bomen och visade var vi skulle bo. 4 tvåbenta och 7 fyrbenta i en liten stuga med tre fungerande sängar. Jag packade inte ur bilen!  Det visade sig senare att två norska damer hade den största stugan och var villiga att byta med oss. Och med facit i hand blev det kanon då två st 2 tvåbenta med sina hundar hade inte långt hem utan valde att sova i sina egna sängar.

Sedan flöt lördagen på med agility, klippkurs samt vardagslydnad.

Annika visade hur en pumi klipps!

image570
Och då var det dags att träna själv!

image571

Frida som aldrig hade klippt en pumi tidigare fick Statuz att se riktigt snygg ut!

image572
På kvällen åkte jag och min stugkompis till Boxholm och handlade mat. Lite tjat samt vin sedan var det ett läge som gällde,, Sova!
Söndagen fortsatte med Freestyle och Yazza fick prova för första gången. Funderar lite på om det är tillåtet att dansa med två hundar samtidigt! Vad tror du Emma?
Före lunch skulle hundarna visa vem som var snabbast i ett  pumirace. De skulle springa 100 meter på en åker så fort som möjligt. Den som vann sprang under 10 sekunder!
Efter lunch var det tipspromenad men då valde jag att påbörja resan hem. Kände mig som hundarna, helt slut och fick stanna några mil syd om Södertälje för att ta en microsömn.

Helgen har varit väldigt lärorik och rolig. 30 pumisar med sina ägare, vissa hundar har haft hela familjen med sig.
Emma och Frida har gjort ett kanonjobb och instruerade oss med ett glatt humör!

Här sitter syskonen Statuz och Yazza!

image565

image566


Emma instruerar under freestyle passet!
image567

Pappa Jambo,samma blick som både Statuz och Yazza har!
image568

Platsliggning i solen!
image569


Kommentarer
Postat av: Emma Willblad

Du får köra med två eller fler hundar, den klassen kallas Brace.... jätte skoj att se på!

Var du tvungen att lägga in jordens mupp på mig? Hehe... kram

2008-04-10 @ 07:37:27
URL: http://www.k9world.se
Postat av: Sara

Lite bilder ialla fall skoj :)
Så söta dom är syskonen!

2008-04-10 @ 08:26:55
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Sara

okej... då får vi ta det sen då

2008-04-10 @ 10:37:47
URL: http://sarasvovvar.se
Postat av: Marie Å

Skönt att höra att det inte bara är jag som behöver använda GPS.... ;o)

2008-04-10 @ 12:31:58
URL: http://www.charlie-diva.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0