Sista semester veckan!

Aldrig så trodde jag att jag skulle ha vantar på mig i augusti! Ni som känner mig flinar nog nu! Jag önskade att långkalsongerna hade varit med! När vi bestämde att vandra i norra Dalarna så tänkte jag nog inte riktigt hela tanken vad det skulle innebära! För mig fanns det inte på kartan att det skulle regna och att temperaturen kunde vara runt 10 grader!
I bland är jag bra naiv!
Det har inte gått någon nöd på oss, men solen kunde ha varit med oss lite mer.
Den värsta dagen var måndag, regnet stod som spö i backen samt att det blåste en hel del. Vi tog en tur upp till Oscars stugan. Per-Erik lyckades få fyr i spisen så att vi kunde tina innan vi vände ner mot Lövåsgården igen.
Tisdag tog vi en båt över Grövelsjön för att vandra längs sjön till platsen där vi äntrade båten.

En vacker tur, men en hel del andra vandrare hade bestämt att de skulle gå samma väg...
Det var en brant stigning upp på fjället och det var svårt att ha hundarna kopplade på uppvägen.

Paus!

Efter måndagens regn så gav mina kängor upp fullständigt! Fick riktiga klämskador med blåmärken och svullnader!
Känsliga personer kan blunda nu!

Onsdag gick vi en underbar tur till Silverfallet!
Det var en fin natur genom en ravin och en bäck som porlade precis bredvid stigen vi gick!


På vägen hem från Silverfallet så gick vi över en stor hed av ljung! Underbart vackert!

Vägen hem besökte vi fjällvärldens beach!

Samt träffade en av alla renar som strövar omkring!



Kommentarer
Postat av: Yvonne&Co

Hejsan! Skrev precis i min blogg och tackade för trevligt sällskap, hjälp och stöd samt snygga kort i Borlänge!!! Vilken härlig tur ni verkar ha haft i fjällen... tyckte bara att ni var lite väl påpälsade på stranden. Men det var väl kanske inte så varmt i vattnet... men sandstrand var det ju i alla fall...

2008-08-10 @ 10:32:47
URL: http://www.facerase.biz
Postat av: tina

Vilken härlig natur vi har i Sverige... tur att ni slapp träffa på ngn björn iaf, renen såg ju ofarlig ut.

kramkram

2008-08-10 @ 11:04:33
URL: http://nixxa.bloggagratis.se
Postat av: Cissi, Trissan och Elton

Ser verkligen vackert ut - men oj så jobbigt :-)



Ja jag undrar verkligen vad dom ser på TV, nyss började Elton "gryffa" igen då det återigen var hästar på TV fniss

2008-08-10 @ 22:15:31
URL: http://www.tripora.se
Postat av: Marre

Yvonne, beachen var folktom... Kan det bero på temperaturen?

2008-08-10 @ 22:23:59
URL: http://marrenaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0