2:a Advent.

I går lördag var vi till Enköping på valpträff, 5 st av valparna kunde komma. Crozza var lite försiktig precis när vi kom. Några av valparna hade ju redan busat runt ett tag och det gällde att vara smart för att bli accepterad av flocken!
Crozza sökte kontakt med sin mamma och jag undrar om hon kände igen henne!

Efter fikat gick vi ut i regnet för att spåra. Det var inte de lättaste omständigheter för en liten valp.. Spår som hade legat i tre timmar, regn och mörker. Men alla valparna fann sin leksak och klarade av sitt spår.. Det var en ordentligt trött lite aussie när vi kom hem.

I dag åkte vi upp till klubben jag och Crozza. Det var Lucia Cup och därför ingen 08- grupp. Vi minglade runt lite bland folk och fä en stund. När vi tröttnande gick vi till fårhagen för att ta en promenad över stock och sten. Det var ordentligt jobbigt mentalt för Crozza att hålla tungan rätt i mun för att inte snubbla. När vi kom tillbaka till klubben lade hon sig ner där vi stod och somnade direkt på marken. Malin och Arwen hade tagit sig vidare i lydnaden så vi tittade på den första delen "linförighet" tror jag att det heter.

Åkte hem och bytte hundar, lastade in Zehera och Yazza i bilen. När vi kom fram till skogen la jag två viltspår.
Vi tog en promenad för att spåren skulle få ligga till sig.
Lite bus innan spårningen.

Spåren var mycket uppskattade..


Kommentarer
Postat av: Kärran m jyckar

Hihi! Jo, du. Helt rätt. Det heter "linförighet". Du är ju snart expert på tävlingslydnad, hör jag. ;))Nästa år är väl du o nån av dina vovvar med på Lucia Cup. Eller varför inte allihopa!

2008-12-07 @ 18:43:15
URL: http://www.storolillnos.dinstudio.se
Postat av: Mikaela, Flox & Thing

Det var jätte kul att ses i lördags! Lilla Crozza har ju växt ikapp Thing!

2008-12-08 @ 14:38:13
URL: http://www.flox.webgain.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0