Juldagen!

Innan resten av familjen hade vaknat var jag och husse i skogen med tre glada hundar!



När Zehera hade haft sina vanliga "pumi race" fick hon gå i koppel ett tag...


I dag fick Crozza och Yazza träna hoppteknik enligt Vappu (Susan Salo) teknik. Vi tränade på speed bump!
Crozza fick börja med den näst sista och det var inte precis något hopp hon åstadkom! Hon fick försöka två gånger...
Yazza har bra teknik och ett riktigt fin driv... man märker att hon vill fram till belöningen.
Crozza fick träna på att vara uppbunden och titta på när jag tränade Yazza. Hon satt lugn och var tyst. Hoppas det håller i sig.
Crozza fick avsluta med sitt, stanna kvar träning. Det är en viktig träning innför agilityn, vill inte ha några konflikter i start ögonblicken. Hunden skall sitta kvar och vänta till den får mitt tecken på att nu kör vi! Förresten vi tränar den saken varje gång jag öppnar bakluckan på bilen. Från början trängde hon sig ut innan jag knappt hade öppnat, men nu sitter hon kvar och väntar på att jag lyfter ner henne.

Äntligen säger jag om den här bilden! Nu är Crozza fullständigt accepterad bland hundarna. Zehera leker och kampar med henne!
Vi vet fortfarande inte från vem vi har fått den här kampleksaken. Hundarna bryr sig inte, de leker glatt med den!

Kommentarer
Postat av: Annika

Skogspromenader är härliga.



Vi har fått en vit jul med flera minusgrader, kan inte bli bättre :)



Ha en fortsatt trevlig julhelg.



Kram

Annika & vovvarna

2008-12-26 @ 10:11:18
URL: http://www.kronstrand.biz
Postat av: Tina & Blåwingarna

God fortsättning med träning och allt annat...Hon är fortfarande en riktig liten going:-)



Hoppas ni kan undvika dessa hemska nyårsraketer och ha det så trevligt ändå!

Mvh Tina & co

2008-12-26 @ 10:52:46
URL: http://www.bluewingfires.com
Postat av: PumiL8

Oh så skönt att få valpkramar från en jättesöt Crozza.

Önskar er en fortsatt trevlig ledighet och ett Gott nytt år.

2008-12-26 @ 19:33:38
Postat av: tina

...jaa, sista natten med tanten, phu,, skönt att vi överlevt :o)

Ingen palm hittade vi i bra storlek, kanske kan ta med en annan gång då vi har mindre packning..

Längtar sååå efter hundarna...

Tyvärr så har hela ligan varit sjuka här och jag har ikväll fått feber..tur att det finns panodil, hoppas bara att det räcker.

Härligt att se dem kampa :o)

Kramkram ses snart

2008-12-26 @ 21:07:36
Postat av: Emma & Bettan

Kom in till våran blogg och läs om vad vi sysslar med :)



Var med och utse Bitch 2008



God Jul & Gott Nytt År



Emma & Bettan

2008-12-26 @ 21:08:41
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: Marie Å

Tack för en trevlig och låååång promenad idag. Det var nog tur att vi gick så tidigt tidsoptimister som Marianne o jag är. vi hann i princip bara äta i Täby :o) Träningen var jättekul!

Kram

2008-12-27 @ 20:04:32
URL: http://www.charlie-diva.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0