Vad är viktigt?

Efter att ha läst ett av Emmas inlägg i veckan har jag funderat väldigt mycket på vad som betyder något för mig här i mitt liv.
Emma är en av många människor som inspirerar mig, som får mig att försöka lite mer för att lyckas med det som jag håller på med på min fritid. För jag har ju också ett annat liv eller inte annat liv, de liven lever parallellt, eller jag vill att de skall göra det. På grund av olika omständigheter lyckas jag inte riktigt att få den balansen, men har som mål att komma dit. Men vem sätter ribban? Och att lyckas för mig behöver inte betyda samma sak som det betyder för andra människor. Jag tror att det är viktigt att mäta sig mot de som är duktiga, men man måste tillåta sig själv att inse att andra kan vara bättre.  Även om det suger,,, Det finns så många parametrar att räkna med när någon lyckas.. Hon eller han kan vara bra på en sak men jag kan vara bättre på något annat. Det kan vara så att omständigheter gör att du eller jag inte kan lägga ner  samma tid på vår träning med våra hundar. Men utgå från dig själv,, Se hur du utvecklas tillsammans med din hund. För att utvecklas som människa och i det som vi håller på med bör man vara öppen för att andra lyckas lite bättre än vad vi gör själva och det bör inspirera oss att ta ett kliv till!
Livet är de här dagarna som går förbi.. Ta vara på det!

Läs gärna Emmas blogg den 6 februari.
Photobucket

Vad har hänt mer i veckan.. Inte så mycket när det gäller hundträning. Zehera och Yazza har simmat och varit på skogspromenader..   Jag sa ju det, svårt att få ihop jobb och fritid,,  Men nu kommer ljuset och det innebär att min tid att vara ute och göra olika aktiviteter med Zehera och Yazza ökar markant.
image512image513

Kommentarer
Postat av: Martina

Håller helt med, Marianne. Ingen idé att jämföra sig med andra, man kan bara utgå från sig själv som sagt. Sen kan man ju se upp till andra och inspireras. Du är superduktig med dina hundar och väldigt aktiv, trots jobbet. Tycker jag :)

Kram

2008-02-09 @ 14:35:45
URL: http://yevonde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0