Ont i ryggen!

Efter förra helgen ringde jag och pratade med Camilla hos Hundkuranten.
Jag misstänkte nämligen att Zehera hade ont någonstans och jag trodde i benen eller ryggen.
Camilla ordnade snabbt en tid hos Anna Holmgren som är sjukgymnast och henne träffade vi idag.
Tyvärr reagerade Zehera under undersökningen av ryggen och det innebär att vi inte får träna och det är koppel som gäller.
Vi skall röntga ryggen för att se om det är något med kotan eller om det är "bara" en inflammation och efter det lägga upp en behandlingsplan. 
Tänkte i bilen hem från Haninge vad viktigt det är att lita på sin magkänsla. Jag har  haft på känn att något inte stämmer med Zehera och när vi tränade i söndags hoppade hon så konstigt och orkade inte hela träningspasset.
Zehera och jag får ägna oss åt hjärngympa nu! Och hon skall även träna på att gå bakom och gå bort som vi kan använda oss av i fårhagen. Vi kommer att fortsätta med simträningen hela våren.
Det som är "positivt" i allt det här är att jag får lära mig hur jag skall på ett riktigt sätt skall lägga upp hundarnas träning för att i möjligaste mån undvika skador och förslitningar.
image500

Kommentarer
Postat av: Eva

Va bra att du reagerade direkt. Undrar hur många hundar som ägarna tycker är sega, okoncentrerade, tröga, eller svårmotiverade, som egentligen har ont ?

2008-01-19 @ 19:23:14
URL: http://dogspot.se
Postat av: Martina

Usch, stackars Zehera...hoppas det inte är något riktigt allvarligt utan att hon snart är på träningsbanan igen. Krama henne från oss!
Kram M

2008-01-19 @ 22:05:34
URL: http://yevonde.blogg.se
Postat av: Sara & Zappa

Usch inte kul, Bra att du gick på din magkänsla!
Hoppas att det inte är något allvarligt och att ni snart kan träna på som vanligt igen.

2008-01-19 @ 23:03:39
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Pumi L8

Håller alla tummar för att allt går bra.
Kul att du oxå läser Maud Grönberg eller?

2008-01-22 @ 20:37:18
URL: http://www.123minsida.se/PumiL8
Postat av: Malin&Arwen

Trist med Zehera. Hoppas hon snart är fit for fight igen. Hur går det med Yazza-träningen? Har du fått hem ditt V-bounce?

Kram Malin

2008-01-23 @ 12:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0