Yazzas träning!

Nu är det inte så att Zehera har slutat träna... I morgon är det dags för henne i ridhuset.
Men jag försöker lägga lite extra tid för att få Yazza ordentligt grundtränad.
Just nu är det slalom, nosdutt, sitta kvar i start, ut och runt, m.m..
Tänker också träna kontaktfälts träning inomhus nu under vintern. Kommer också att lägga in lite balansträning.
Tar gärna emot råd och tips på bra saker att träna inomhus under den här perioden fram till våren.
Slalom har ju varit ett kapitel för sig, äntligen känns det som vi är på rätt väg.
image489
Börjar och slutar med kamp!
image494
image495
I dag har vi kommit så långt så hon kan svänga lite...
Trycker på linjen genom att flytta pinnarna långsamt.
Om jag går för fort fram springer hon förbi, då är det bara att flytta tillbaka pinnen...
Det spelar ingen roll vilken sida jag står på när hon påbörjar slalomet.
Märker att hon blir trött fort så kort pass är det som gäller.
image496
image497
Två sista bilderna visar när Yazza springer runt en pinne samt flaggstången.
Där tränar vi ut runt samt att springa runt och följa handen.
Hon är en härlig hund att träna, positiv och vill mycket.

Kommentarer
Postat av: Martina

Spännande! Va fin Yazza blev. Ella ser ut som en igenväxt pudel som vi hittat på gatan i spanien...dags för klippning där med.
Vika härliga bilder på slalomträningen, syns att Yazza älskar det. Jag kommer hem och väldgästar dig någon gång så får du visa din taktik, men jag tror att jag förstår med hjälp av bilderna.

Jag tränade ju trampa på lock med Ella inomhus. Det lärde hon sig superfort. Sen la jag locket nedanför kontaktfältet och hon trampade på en gång. Sen tar man bort locket efter ett tag och säger kommandot och så ska dom trampa på backen. Funkar jättebra på Ella.

Kram M

2008-01-05 @ 20:24:21
URL: http://yevonde.blogg.se
Postat av: Eva W

Åhh ni har mer snö hos er! Ser härligt ut med vinterslalom! Nästa år får ni komma till Mydog och tävla agility!

2008-01-07 @ 22:50:02
URL: http://dogspot.se
Postat av: Sara & Zappa

Tack för Grattiset :=)
Vad söt hon är Yazza det syns verkligen att hon älskar att träna och hur uppmärksam hon är!

2008-01-11 @ 20:44:53
URL: http://www.sarastassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0