Semester!

I dag börjar min semester. Visserligen måste jag in och jobba en eller två dagar, men det tänker jag inte på just nu!
Har lämnat bilen på service och ena katten hos vet. Han har antagligen varit i slagsmål och fått ett sår på benet. I går rann det var från såret så jag insåg att Silver behöve vård. Typiskt när vi skall åka i väg till Karlstad. Carina och Martin som skall passa katterna och huset är inte så vana och kommer att få svårt att kunna ge medicin och eventuellt behöver han ha rör för att dränera såret!

I lördags kom Therese hem från sin semester som hon tillbringat i Turkiet.
Hon var utvilad och hade haft en vecka med bästa kompisen.

Jag blir bra sugen på att åka när jag ser bilder som den här!

I lördags tränade vi lite slalom. Therese var med till klubben så efter den sedvanliga uppvärmningen på cirka 30 minuter tränade vi en gång utan hopphinder, 1 gång med hopp hinder i början samt ett i slutet samt 1 gång med hopphinder början och två i slutet. Yazza misslyckades bara en gång!
Sedan tränade jag på att kalla in henne i slalomet. Använde 4 pinnar. Först blev hon väldigt konfunderad och undrade vad jag menade. Gick in i första porten men sprang vid sidan utanför den sista. Ingen belöning,,, Bärjade från början och hon gjorde rätt. Vi gjorde en gång till och det var också rätt utfört. Hon fick nog rätt mycket att tänka på! Det gick inte fort men så brukar det vara när hon skall lära sig något nytt. Therese blev väldig imponerad av den lilla svarta/grå faran.
Duktig vovve!!

Bilder som vi tog med mobilen.. Yazza älskar att springa i det höga gräset !

Så glad är man när solen skiner

Kommentarer
Postat av: Daniel

Då kanske det blir lite starter i Karlstad för Yazza trots allt?

2008-07-15 @ 00:01:02
Postat av: Jonnie

hehe, vilken underbar hund du har!

2008-07-21 @ 11:16:35
URL: http://tooktant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0