Agility helg!

Eftersom det var Svenska Flaggans Dag så fick vi en extra ledig dag!


Den dagen samt resten av helgen tillbringades vid en agilityplan.
Vi började i Upplands-Väsby, inte så långt att åka samt att klass 3 började sist, gjorde att vi kunde ta det lugnt på morgonen!
Vi började med hoppklass där vi kom på 21:a plats. 39 starter, 18 disk, banlängd 140 meter, idealtid: 37 sek. Vår tid 47,87, fel 20,87.
Agilityklass. Vår placering 12:a. 35 starter, 21 disk. banlängd 146 meter, idealtid: 46 sek. Vår tid: 55,74. Fel: 14,74.
Lördag fortsatte vi i U-V.
Hoppklass. disk!..
Agility nollade vi men med tidsfel.. Återkommer med mer exakt info när resultatlista kommer.
Summering: Zehera hoppar bra och är pigg. Inte så påverkad av värmen. Tyvärr låter hon sig störas av saker på plan som domare och även saker utanför plan.

Söndag avslutar vi Ågesta med lagtävling! Anki kunde inte vara med så vårt lag bestod av tre hundar.
Hoppklass A: Ingen hund diskad! Yiippii!
11 lag , 1 lag diskat. banlängd 144 meter, idealtid: 39 sek.
Placering 9:a. Nixxa, Fel 6.Tid.40sek.Wilda, fel: 5,84. Tid:39,84. Zehera, Fel: 0. Tid: 37,18.

Agilityklass: 11 lag, 2 diskade. banlängd: 175 meter, idealtid: 54 sek.
Vårt lag diskade sig. Wilda.Fel 5: Tid: 48,25. Zehera. Fel:0. Tid: 47,19.

Hoppklass B. 11 lag, 2 diskade. Banlängd: 132 meter. Idealtid: 36 sek.
Vårt lag diskade sig. Wilda. Fel: 0. Tid: 35,72. Zehera. Fel: 1,41. Tid: 37,41.

Summering: Det känns att laget är på G. Ett toppengäng att tävla tillsammans med!

Zehera kändes pigg fram till sista loppet då både hon och jag var lite tröga. När jag tittade på det filmade loppet ser jag att hon taxerar lite och verkar tveksam när hon skall hoppa.


Tävlingen på söndagen bjöd inte på det bästa underlaget. Vi såg en riktig kullerbytta, som tur var böjde hunden in huvudet och rullade runt mjukt. Karin A såg till att ett hinder som stod i en grop blev flyttat inför sista loppet. Tack för det!

En sak som slog mig i U-V var de maxade hindren i vissa klasser. Förekommer visst på flera platser.
Läs här!

Jag har inför den här säsongen ändrat målsättning när det gäller Zehera och mitt tävlande! Dels på grund av hennes skada men även för att hon så lätt tappar fokus och blir störd på planen av domare osv. Jag försöker ge stöd och även visa var hon skall sprinag på ett tidigt stadium. Funkar inte alltid men det är mitt mål! Nu är varje lopp en tävling mot oss själva och jag jämför oss inte med någon annan! Som ett brev på posten har min nervositet i princip försvunnit!








Varma hundar söker svalka!



Lagkompisar: Nixxa och Zehera


Avslutar med bilder från trädgården!


Kommentarer
Postat av: Eva W

Vad duktiga ni är! Vi hejar på er!

2008-06-10 @ 13:06:48
URL: http://dogspot.se
Postat av: Marie Å

Tack själv för sällskapet :o) Gamla gubbar ska inte fara fram som jehuun i skogen. Charle är halt idag :o(

Kram

2008-06-10 @ 17:21:31
URL: http://www.charlie-diva.se
Postat av: sara

kul med agility :D

2008-06-13 @ 09:16:11
URL: http://littlenova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0