Helg i Knivsta!

Helgen har jag och hundarna tillbringat i ett kallt, regnigt samt blåsigt Knivsta.
Det underlättar att vara idiot eller att tycka agility är det roligaste som finns..
För agility har det varit,,
Började lördagen med Ag 3a , där vi diskade oss då Zehera tog A-hindret istället för en tunnel som låg under,, Hmmm..
Fortsatte med Hopp 3 som vi nollade med tidsfel, för yviga svängar.Idealtiden var 35 sek och vi hade 39,78 sek.
Sedan var det dags för Ag 3b, och vet ni vad,  vi diskade oss på att Zehera tog A-hindret istället för tunneln som låg under och jag försökte verkligen visa henne på tunneln! Hon gillar verkligen A-hindret, såg ut som hon stod där uppe och log emot mig. Jag kunde inte låta bli att skratta.
Dagen avslutades med ett agilitylopp för laget. Eftersom Wilda löper var vi tre som tävlade. Anki diskade sig och det innebar att laget var diskat. Zehera och jag nollade, men med tidsfel!!

Söndag morgon började vi med ett Hopp 3a som var det sämsta loppet under helgen. Zehera var störd av saker runt om och jag började undra om hon hade ont igen. Vi fick 10 fel och tidsfel.
Analyserade loppet med Malin och Marie och kom fram till att jag skulle vara på Zehera mer och peppa och pusha.
Ungefär samma sak som Jenny Damm sa åt mig under kursen...
Bestämde mig för att stryka oss i agilityloppet.
Hopp 3b. Vi skulle starta som ekipage 37, men med risk för krock med lagloppet så fick vi gå ut som nummer ett.
Idealtiden var 38 sek och vi hade 42,78. Zehera blev störd två gånger under loppet, dels när domaren flyttade sig på banan samt när hon skulle in i slalomet. Jag kände mig mer nöjd med det här loppet och inser att vår tidigare analys är helt rätt!
Dags för hopploppet för 6-fotingarna. Tina börjar kanon men tyvärr blir det en disk då Nixxa tar ett hopphinder istället för en tunnel. Anki tappar tyvärr Jolie som tycker att det här hindret verkar roligt att hoppa.
Idealtiden är 30 sek,  Zehera och jag slutar på 34,45. Känner efteråt att det var vårt bästa lopp även om det finns en hel del att jobba med.
Om jag summerar helgen så verkar Zehera hålla och vi kan träna och tävla vidare. Vi får jobba en hel del med vårt samarbete som innebär att jag skall peppa henne , titta och i tid tala om var vi skall göra!

Yazza har fått träna passivitets träning! Med blandat resultat!

Domarna Anne Savioja som kommer att var domare under VM 2008 samt  Kati Wala hade gjort väldigt bra banor med flyt i. Känns roligare med den här typen av banor om jag jämför med de vi tävlade på förra året.

Eftersom vi inte tog en bild under hela helgen så lägger jag in en där det är sommar!
image614


Kommentarer
Postat av: Sara

Tack! Vi hade bättre väder än ni verkar haft ialla fall, lagom inte för varmt och inte för kallt och uppehåll :)
Skönt att Zehera höll för tävling, hoppas det fortsätter så!

2008-05-18 @ 21:42:21
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: tina

Tack för trevligt sällskap i KYLAN.
Vi har lite att jobba med, med vovsarna. Tur att det är så HIMLA roligt....skönt ändå att ni slutade med ett BRA lopp, ni har lite att ta igen efter all sjukdom och allt....
ses snart
Kram Tina

2008-05-19 @ 18:13:25
Postat av: Marie Å

Tack själv för en trevlig dag!! Jag blev så besviken när Marianne berättade om haltan......NÄR ska det ta slut. Håller tummar och tår för er på torsdag.
Stor Kram
Marie

2008-05-20 @ 08:25:48
URL: http://www.charlie-diva.se
Postat av: martina

Kul med tävling!
Förstår om det är frustrerande när Zehera gör så fina lopp men får tidsfel. Håller med Malin och alla, det är nog pepp och kansk kamnpa lite som gäller. Hon springer ju så fint brevid dig, så om du springer fortare kanske hon gör det också? Du är ju så sportig så det klarar du :)
Hur är det annars då? Vi ska tävla på lördag i bro-Håbo, sen är det Upplands Väsby. Du då?
Kram

2008-05-20 @ 10:15:47
URL: http://yevonde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0