Helgens tävlingar...

Regnet hängde i luften när jag tillsammans med Zehera åkte till Upplands - Väsby på lördag morgonen.
Agilitybanan hade några fällor och svår slalomingång!  Men det var inget problem för oss... Vi kom inte så långt som fram till slalomet.  Diskade oss på andra hindret. Bana började med ett hopphinder följd av en tunnel där hunden skulle in i den bortre ingången. Jag tyckte att jag visade Zehera tydligt vad hon skulle men det tyckte inte hon. Hon sprang bakom ryggen på mig och tog fel ingång! Ridå!
Inför hopploppet hade jag bestämt mig för att belöna henne om hon tog hela slalomet. Vi har börjat träna självständigt slalom och som ett brev på posten har hon blivit osäker och går ur näst sista poreten eller stoppar innan hon skall gå in.
Hon tog slalomet fint och jag belönade= disk.

Regnet öste ner och det var två blöta figurer i bilen hem.
Hade bestämt mig att gå till fåren med Yazza när jag kom hem så det var bara att byta kläder och hund och ge sig ute i regnet igen. Men vi lever ju i Sverige och får tåla lite regn!
Yazza har inte vallat på ett år och var inte tänd. Ganska ointresserad, gick mest och åt fårskit.  Jag hade henne i lina och hon fick fösa fåren långsamt framåt. Skall prata med Strömsholm när vi skall dit nästa gång om hon kan valla! Gäller nog att hon lär sig ta det lugnt om det skall fungera! Inga pumiryck!

Lördag kvall kom Wilda för att sova hos oss. På söndag var det lagtävlingar på Ekerö och Marianne jobbade natt så planen var att Kjell skull tävla med Wilda.
Det var som om Wilda hade alltid bott hos oss. Gick och lade sig i  en korg och verkade trivas bra. Katterna var lite äckliga tyckte hon. Puma trodde nog att Wilda var där för honom...
Vi kom i tid till Ekerö och slapp stressa med tältet och rastning av hundar. Kjell kom däremot inte i tid...
Som tur var så hade Malin kommit och kunde tävla med Wilda istället..
Vi kom fyra i agilityloppet och femma i hopploppet.
I agilityloppet nollade Malin och Tina, Zehera och jag nollade fram till näst sista hindret som var ett långhopp. Det stötte hon till så det blev en rivning.. Då undanslapp jag mig ett "skit också"! Zehera brukar aldrig riva...
I hopp loppet nollade Anki och Jolie,,, De hade ett snyggt snabbt lopp! Det var det roligaste på hela tävlingen att de nollade. Tina och Nixxa nollade, de börjar bli stabila. Malin och Wilda sprang felfritt fram till näst sista hindret som Wilda sprang förbi! Zehera krånglade i slalomet så vi fick 10 fel!
Att tävla i lag är roligt och jag märker att Zehera taggar igång lite mer när hennes "lagkompisar" startar före!




Är det här något att träna på i vinter?

Hund på studsmatta
Hund på studsmatta

Kommentarer
Postat av: Malin&Arwen

Vilka fina bilder på Zehera när hon hoppar! Man längtar redan tillbaka till sommaren...

Det var kul att få vara stand-in i erat lag, ni har en härlig stämning :-) Och lilla Wilda är så fin att köra, där har Marianne gjort ett bra jobb!

Tack för sällskap och hjälp i lördags (och söndags)



Vi ses!

Kram, Malin

Postat av: tina

Ja, ja i tid var vi allt....det var nog tur för dig att regnet höll sig borta under dagen....

Och HUR kan ni gå och riva.....vårt ankare.... hmmm ? ? ? Hihih!!!

Tänk så roligt det är, vi har inte höga prestationskrav men alla gör ändå sitt bästa och ger järnet, och det bästa av allt, vi har ju så kul, både hundarna och vi :o)

Ser fram emot helgen..

Kram Tina

2008-09-09 @ 18:20:16
Postat av: Tina i kumla

Tack Marre,då vet jag att det nog är Wiggo på kortet för vi var där i alla fall!

2008-09-10 @ 22:05:27
URL: http://landet.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0