VM...

Kom till Helsingfors på fredagskvällen. Var fortfarande rejält förkyld så att gå ut var inte aktuellt.
Lördag morgon ringde klockan 06.00 finsk tid. Var i hallen starx efter åtta och började titta på small.
Det är lite tris tycker jag att variationen på raserna är så dålig. I small var det 57 st Shetland Sheepdog, den rasen som kom på andra plats var Parson Rusell terrier, 8 st.
I medium var det 54 st Shetland Sheepdog och på andra plats Wels terrier, 4 st. I large var det 130 Border collie och på andra plats Belgian Shepard Dog, Malinois, 8 st. Trist!!! Ingen pumi!! Det var faktiskt 6 st BC i medium...
Den hunden som gjorde mest avtryck var en BC i medium som heter Dizzy. 
Vilken hund,,



Både Malin och Jenny och även andra i det svenska laget gjorde bra ifrån sig under lördagen, så jag såg fram emot loppen som de skulle springa på söndag.
Vi mötte upp Malin och Arwen när tävlingar på lördagen var färdiga och tog en skön promenad till hennes hotell.
Middag och sedan var dags för mig att åka till mitt hotell.

Eftersom hopp+ agility räknades ihop gällde det att nerverna skulle hålla för våra tävlande.
Åsa med Erik gjorde ett kanonlopp och slutade på en tredje plats totalt i small.
Anna och Tilda kom fyra i medium. Också en stark insats.
Tyvärr diskade sig både Malin och Jenny i det avgörande agilityloppet.  Men de hade gjorde bra ifrån sig i de andra loppen och det är ju så på ett VM! "Vinna eller försvinna"  Vissa av filmerna har Fanny Gott filmat. Jag har inte hunnit redigera mina filmer på bl.a Malin ännu.

Här är Åsas och Eriks lopp.



Här är Jenny och Elvis finallopp!

Här är en annan duktig förare och hund!
Susan Garett med Encore.

 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Kul blogg att läsa. Pumisar är underbara hundar. Väntar själv just nu på en liten pumivalp.

2008-09-30 @ 23:13:15
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/
Postat av: martina

Kul att läsa! Synd bara som du säger, att det inte är någon variation på raser...men men. Vårt jobb att se till att det snart hamnar en pumi på VM, eller hur ;)



Allt bra annars? Jobbigt med förkylning...ses nästa lördag! Eller hur blev det?

Kram

2008-10-01 @ 15:07:41
URL: http://yevonde.blogg.se/
Postat av: Veronica

Valpen kommer från Oviken i Jämtland. Min mamma har en pumi, som är pappa till den valp jag ska ta, och det är en otroligt charmig hund. Visst, han kan vara lite jobbig emellanåt men med en så otroligt stark livsglädje så man kan inte annat än bli glad när man träffar honom.

2008-10-01 @ 22:21:25
URL: http://veronicasfunderingar.blogg.se/
Postat av: tina

Hör av dig när nu kan, jag har också späckat nästa vecka med utvecklingssamtal, sen blir det väl lite lugnare, skönt att Yazza får vara fri, härligt.

Vi simmar och tränar, ses kasnke på mötet på måndag?

Åååå va kul att kolla in filmerna på bloggen, häftig bc..... det blir nog sheltisarnas mardröm om det kommer fler sånna :o)

Kramkram

2008-10-02 @ 13:56:29
Postat av: Sara

Lyllos dig som kom iväg och fick fick se :)

6 BC i medium, vart är detta på väg tro?

2008-10-02 @ 21:27:47
URL: http://www.sarastassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0