Dis och dimma...

Helgen har inte bjudit på något vidare väder. Men som hundägare så finns det inget dåligt,,,,,

Lördag morgon åkte Crozza och jag till Enköping för att fortsätta på vår kurs! Stackars Tijha hon blir aldrig av med sina valpar. Det gick bra fast det var isregn. Crozzas öron blev stela av det blöta som kom ner. Crozza blir mer och mer uppmärksam på mig. Hon hade några utsvävningar, men kom direkt när jag ropade!
 Fick skynda mig hem då agilitygänget skulle ha fysträning. Vi skulle ha koordinationsövningar som var anpassade för agilityförare. Stefan Borg kom från Västerås för att drilla oss. Vi började med teori som drog ut på tiden och vissa började skruva på sig för att bänkarna var hårda. De ångrade sig säkert efter att vi hade börjat göra de praktiska övningarna. Malin och jag körde uppvärmingen tillsammas och det blev så klart blodigt allvar när vi skulle försöka dra omkull varandra. Kan säga att min arm värker idag!
Söndag bjöd på samma väder som lördagen. Dis och dimma. Crozza och jag åkte upp till klubben där endast Mats och Steffo hade dykt upp av 08 gänget. Vi tränade lite tunnel och sitt stanna kvar.
Bestämde mig att skippa ridhusträningen då underlaget sliter på Yazza och jag vill inte riskera något, Snart är det vår, det är jag övertygad om och då kan vi träna på bättre underlag.
Stack i väg till Gym & Motionoch körde ett tufft Core pass. Jag behöver komma igång med min egen träning efter ett ofrivilligt uppehåll. Det var det där med en sur Volvo som springer bredvid en Porche...


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej! Oj, vad ni är aktiva! Jag är glad att jag har ridhusträningen varannan torsdag och en liten plogad plätt att träna slalom på. Styrketräning blir det ju för benen när det är snö upp till knäna. Lin hoppade ut i snön för att baja igår och bara försvann! Gissa om hon såg förvånad ut. Jag har utmanat dig på min blogg och hade inte sett att du redan fått en, så det kan du ju bara strunta i förstås! Ha det bra!

2009-02-09 @ 21:05:12
URL: http://ingridwi.blogg.se/
Postat av: tina

Vem var porschen och vem var den sura volvon ????

Saknade dig på ridshusträningen...

2009-02-09 @ 21:43:06
Postat av: tina

hahaa, sur vettesjutton men volvo kasnke, men då en liten P18, det är ju faktiskt en sportbil de me :o)

2009-02-09 @ 22:15:54
Postat av: Kärran m jyckar 4

Du var mig en hurtigbulle å va aktiv!!

2009-02-10 @ 11:24:11
URL: http://www.storolillnos.dinstudio.se
Postat av: Mia & Gizmo

Hej!

Tänkte bara säga att nu har jag tagit tag i saken och skaffat mej en egen blogg :) Ville bara ge adressen...trefargat.blogg.se

2009-02-10 @ 16:34:27
URL: http://trefargat.blogg.se/
Postat av: kajsa

vilka fina hundar ^^D

2009-02-12 @ 22:20:09
URL: http://kajsasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0