Foder!

Skall börja så smått med vuxenfoder till Crozza. Just nu äter mina hundar olika foder så jag hoppas att alla kan äta samma foder i framtiden. Lite enklare! Kanske Yazza behöver ett special foder med tanke på sin spondylos samt artros.
Är det någon som har erfarenhet av det här fodret? Orijen!  Är fritt från spannmål , har mycket protein och lite kolhydrater.
Låter som rena GI- dieten!
I veckan skall Crozza bo hos vår uppfödare Sanna i två nätter. Undrar om jag skall skicka med en lista på punkter som Crozza behöver träna på? Gå i trappor med galler? Har inte hittat några sådana i Åkersberga!!
Hon är för söt just nu Crozza, vår träning med att inte "döda" katterna gör framsteg och hon lyssnar på mitt nej två av tre gånger. Klart det blir misslyckanden ibland, som med all hundträning. Två steg fram och ett bak.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-03-07 @ 16:55:00
Postat av: Mikaela

Vilket foder står Crozza på nu?

Tränade gallertrappor med Thing i veckan... Inga problem, däremot var hon inte så smart när godisbitarna ramlade mellan gallret... Hon testade med att springa högst upp =)

Ska bli kul att träffa Crozza, blir ju inte lika ofta att vi ses nu när agility kursen är över.

2009-03-07 @ 16:57:51
URL: http://www.flox.webgain.se
Postat av: Malin med Vegas

Vår staffe äter orijen, just för att det inte är något spannmål i. Han fick lite utstlag och så när han var yngre då bytte vi till Orijen och nu är han jättefin i hull och päls. Jag tycker att det är ett jättebra foder och Vegas ska nog få det sen oxå, men han får äta valpfoder ett tag till.

2009-03-07 @ 17:48:07
URL: http://hundskoj.zoomin.se
Postat av: tina

Har pratat med Naya också, ho blev lite putt, men det är smällar man få ta hahaha.



Dessvärre så löper hon så jag vet inte hur de andra hanvalpägarna ser på det :o(

Vill de inte att hon kommer ut så får hon vara kvar i bilen så är bara jag med.... NIxxa har också börjat löpt, så vi får se hur det blir söndagkväll....

Kram ! Ska bli så kul i morn ses då!!

2009-03-07 @ 19:07:07
URL: http://nixxa.bloggagratis.se
Postat av: Marianne

Hej!



Mina hundar äter Orijen, är supernöjd. Jag valde det just för att det inte var några tillsatser , inga spannmål etc. Peggy som har artros får den "gröna" säcken för äldre hundar samt Glukosamin, vilket fungerar jättebra på hennne mycket bättre än Hills J/D som hon åt förut. Det är drygt och man behöver inte ge så mycket. Jag kan verkligen rekommendera det, i varje fall så fungerar det bra på mina hundar och de får fin päls av det också.



/Marianne D

2009-03-07 @ 19:09:29
Postat av: Kärran

Det finns en gallertrappa vid Skutans lastkaj! På sena eftermiddagar är det inte så mkt trafik med lastbilar etc. Då skulle du faktiskt kunna smita in där å träna. Jag tror inte folk bryr sig, de är ju vana med mina o Kattas jyckar.

2009-03-07 @ 22:36:41
URL: http://www.storolillnos.dinstudio.se
Postat av: Catherine

Hej va f ska man träna på en gallertrappa till ..haha :-)) ..är det nåt i agility träningen jag missat??? Foder det är en gåta det, aldrig provat orijin men haft smakprov. Just nu kör vi uppfödarens Sportmans Pride till båda jyckar funker superbra, Ses idag på kurs. Hoppas du hitta ny hundbur. //Cathy

2009-03-08 @ 10:08:12
Postat av: Louise,Greta och Hjördis

Om du vill ha en riktigt utmanande gallertrappa så ska du prova Itrims. Den är lång!

Fanken jag hittar fortfarande inte din kamp"kanin". kollat på canis oxå,men ingenting?!



Ses på söndag igen!

Louise

2009-03-08 @ 19:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0