Nöjda hundar!

Började morgonen i skogen med hundarna, klockan 7.00 med strålande sol och fåglar som kvittrade! Härligt!
Jobbad några timmar för att vid lunch ta nästa skogspromenad, samma sol fast en annan skog! Lika härligt!
Efter några timmars jobb var det dags att stänga ner datorn, ta fram belöningen, packa in hundarna i bilen och åka till klubben. Fåglarna sjöng fortfarande,,,, Crozza fick träna lite först! Hon höll riktigt bra fokus på mig fast det var hästar och andra hundar som gick förbi. Duktig tjej!
Nästa hund till "rakning" var Yazza! Tränade "stå" med henne. Samt lite ingångar... Hon är så söt, vill inte sluta träna, vägrar gå av planen och står med sina bedjande ögon. - Snälla matte, lite till!
Zehera haltar mellan varven och får ta det lugnt! Går det inte över till nästa vecka får jag nog åka till vet. med henne!
Vi avslutade med en promenad i fårhagarna.
Nu ligger hundarna nöjda och sover, då är jag också nöjd med vår dag!

Kolla visst är det samma blick?
Crozzas pappa:

Blue Wingfire's A Touch Of Hous "Ozzy"







Kommentarer
Postat av: Marie Å

Det gläjer mig att du är så flitig i träningen av lydnaden .Jättekul! Forumet såg jättebra ut det enda jag saknade var en plats för träningsfrågor

Kram

2009-03-27 @ 10:51:31
Postat av: Mikaela

Låter härligt och man blir så glad när solen tittar fram! När ska du ställa Crozza då?

2009-03-27 @ 13:02:42
URL: http://www.flox.webgain.se
Postat av: Sara

Men moster då, du är ju precis lika aktiv om inte mer än oss...

Tycker du är duktig!!!

Hälsa alla!!!

2009-03-27 @ 23:50:43
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/
Postat av: Carina Siljebro

Tack för hälsningen i vår gästbok!!

Vilka fina hundar och katter du har!! :)



Mvh

Carina

2009-03-28 @ 21:07:28
URL: http://www.junglegrace.se
Postat av: Sanna Tijah Älva

Jo det är så att aussien är en vallhundsras och i rasstandarden står det att den ska kunna jobba en hel dag.

Det måste med andra ord synnas en hel del energi eller kraft i dem och de ska röra sig där efter.



Har nu stött på en del domare som använder sig av detta uttryck "att det är en vallhundsras" och primerar då rörelser eller som en kelpie fick höra, "Jag kan inte se mig honom jobba i fårhagen en hel dag"... inte så bra kritik...

2009-03-28 @ 23:02:21
URL: http://www.sugarwinds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0