Vad säger man!

Klev upp halv 5 på torsdag morgon! Halv 6 satt Tina och jag i bilen som styrde mot Örebro!
Vi kom fram i tid så vi utan stress kunde fälla upp tält samt rasta hundarna!
Första loppet var hopp med Zehera,,, jag glömde banan! Disk! Fy och skam på mig. Brukar inte hända, skyller på ringrostig förare!

Nästa lopp var det Yazzas tur att beträda hoppbanan! Började med hopp, däck, hopp, platta tunneln. Hopp gick bra, däcket gick bra men nästa hopphinder gick hon utanför och drog till platta tunneln!,, Disk!  Tog om henne på hopphindret två gånger  innan hon hoppade. Fortsatte banan, tog inte ingången på slalom. Som var en riktig svår ingång. Jag lät henne springa på och ha kul!
Det som var bra var att jag kunde skicka in henne på avstånd i en tunnel och att hon ger järnet!! Jag visste att vi har massor att träna på och kan hon hålla ihop i kroppen kan det bli riktigt bra.

Zeheras  agilitylopp har jag förträngt!  Vill aldrig ha ett till sådant lopp! 
Tyvärr känner jag att ju mer jag lär mig, ju mindre kan jag! Var mycket enklare när jag gick på känsla och inte tänkte så mycket! Tina och Nixxa gjorde bra ifrån sig och det verkar ha lossnat för dom! Hoppas det håller i sig! Deras sista lopp var också tävlingens sista lopp vilket innebar att det blev sen avfärd från Örebro. Vi var hemma vid 24.00...
Lång dag för tre disk!

Kommentarer
Postat av: tina

Själv behövde jag energi för att reda ut div saker här hemma, så det blev en nattmacka innan jag tog på mig den pedagogiska mammarollen. Men sedan var bingen skön :o)

Det är hääärligt att se Yazzas energi på banan - det är bara att träna vidare :o)

2009-05-24 @ 09:29:59
URL: http://nixxa.bloggagratis.se
Postat av: martina

Vad roligt att Yazza har börjat tävla nu :)

Kramar från oss

2009-05-24 @ 10:30:07
URL: http://ellsonbus.blogg.se/
Postat av: martina

Nä, tyvärr...skulle vilja men finns inte riktigt tid för en liten nu när vi är mitt uppe i flytt.

Får bli till nästa kull istället :)

2009-05-24 @ 12:24:06
URL: http://ellsonbus.blogg.se/
Postat av: Kärran m jyckar 4

Stackare! Du har mina sympatier. Jag vet hur det känns..

Jo, det förstås...Inte att gå upp "mitt i natten" för att komma hem igen "ännu mer mitt i natten"!!! Ni är inte riktigt kloka! ;o)

2009-05-24 @ 16:06:21
URL: http://www.storolillnos.dinstudio.se
Postat av: Katarina

Håller helt med - man ska INTE tänka när man kutar omkring på banan(fast det är klart, det är ju en liten fördel om man lyckas komma ihåg HUR man ska springa....) Så fort folk börjar prata om fötter hit och axlar dit, linjer och grejer - då går det åt skogen!!

2009-05-24 @ 22:05:40
URL: http://lazyochzero.dinstudio.se
Postat av: Marie Å

Har oxå kört 3 disk :o(i helgen men fick inte en riktiigt lika lång dag. Diva hade plockepinn med alla hopphinder. Matte var inte heller helt på banan ;o) Vi tränar vidare......

2009-05-25 @ 11:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0