Tävling!

Andra dagens tävling hos SBK.s Stockholmsavdelning i Kista.
Tyckte att det gick så bra att ha Yazza med i går så hon fick även följa med i dag.
Kan säga att i dag uppförde hon sig inte lika bra. Märker att jag måste ha tummen i ögat på henne och hålla kontakten hela tiden. Om jag inte är observant , så far hon ut i kopplet och skäller. Hon skäller inte för att hon är arg utan hon vill fram till alla hundar. Om jag är med och hinner få kontakten så går det mycket bättre.. Träning träning...

Våra lopp gick så här,, Agility disk!!!
Husse och dottern hade placerat sig så att Zehera såg dom direkt när hon kom upp på balansen, hon blev så glad att se dom så hon började springa dit, fick stopp på henne men resten av loppet var okoncentrerat från min sida,
Efter en tunnel gjorde jag ett misslyckat framförbyte och då blev det knas och disk.
Skickade hem resten av familjen tillsamamns med Yazza!

Samlade ihop mig inför nästa lopp.
Det var en hoppbana som prioriterade framförbyten.
Zehera fick lite vida svängar vi några av hopphindren, men vi hade en bra kontakt och jag höll blicken på henen hela tiden.
Vi vann och sista pinne i HO2 var bärgad.

image183


Kommentarer
Postat av: sara kalle och zappa

Oj oj Grattis Grattis igen :D
Pinnarna bara fortsätter att rullar in :0)

2007-05-13 @ 19:59:23
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Eva W

GRATTIS!!!
Och är det det båda dina på bilden så har ju Yazza blivit nästan lika stor som Zehera.

2007-05-13 @ 20:43:59
URL: http://wieselgren.se/blogg
Postat av: Martina

GRATTIS! Gud va kul. Slönt att få till det så bra när man gjort ett knasigt lopp innan. Kram från oss

2007-05-13 @ 21:00:00
URL: http://yevonde.blogg.se
Postat av: Malin

Bra jobbat gumman! GRATTIS!!! Måste kännas skönt att få en bra avslutning på helgen :o)
Kram från en stolt instruktör ;o)

2007-05-13 @ 21:25:07
Postat av: Sara

Det är ju till er man ska säga GRATTIS och vad duktiga ni är...
NI ÄR BÄST!!! Heja moster!!
kram sara

2007-05-13 @ 23:22:03
Postat av: Åsa & Zig-Zag

Va kul - jag såg ert resultat på Sthlmavd hemsida. Stort grattis från oss. Lycka till med pinnplockandet framöver.
/Åsa m Zig-Zag

2007-05-14 @ 21:39:19
Postat av: Tanja

Tack så mycket. Känns helt enormt. Jättegrattis till din uppflyttningen.

2007-05-14 @ 23:58:19
URL: http://web.comhem.se/tanja_s/
Postat av: Marre

Tack för alla grattis,,
Nu är det bara att jobba på med gungan!:-)
Marre och Zehera

2007-05-15 @ 07:55:06
URL: http://www.marrenaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0