Simmat!

Det var länge sedan hundarna simmade. Sist var i sjön vid Dommarudden, när Tina och jag stod och skallrade tänder,14 grader har jag för mig att det var. Kan ju konstatera efter dagens pass att hundarna tycker det är bra mycket roligare att simma ute... Efter en stund hittade Yazza tillbaka till hur hon skulle simma. Från början var det högt huvud och en massa plask med frambenen. Men nu skall det simmas en gång i veckan för att hålla hundarna i bra kondition. Vi åker ju till Hundkuranten som Camilla äger. Andreas och Camilla lärde jag känna genom hunderiet, de har egna pumisar som de tävlar med och ställer ut. Med bra resultat!! Deras tik Grissla har fått valpar, första kullen i Camillas kennel, Camms kennel. Vet att det finns en hane otingad. Är det någon som är intresserad av pumi så kan jag varmt rekommendera Camilla och hennes uppfödning.
Bilden visar en av valparna. Ha,,, samma blick som Yazza hade, nej jag menar har när hon blir sur!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Söta lilla valpen vilken blick haha.

Är förvånad att en valp är otingad, det är tur att jag inte kan ha med så många hundar på jobbet då skuule jag lätt samlat på dessa underbara varelser ;)

2008-10-24 @ 22:17:27
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: tina

Jaa, kallt var det allt.... hahah!!!

Men det är synd att det inte är sommar så att Naya får vänja sig med vattnet som liten och galen.... Kanske galenskapen går över när hon blir äldre och då inte gillar vatten ? ? ?

Jag hoppas att Nixxas simning ger resultat, vi kör 2 ggr/v.... ska till Anna i dec.....

Ha en fortsatt skön helg

Kram

2008-10-25 @ 17:06:34
Postat av: martina

Tack för de varma orden. Ja det var verkligen ett trauma...usch, men nu är allt bra!

Vi är så nyfikna på vem lilla ? är :) Hur lång tid är det kvar nu?

Kramar från oss

2008-10-26 @ 07:54:36
URL: http://yevonde.blogg.se/
Postat av: Emelie Talvis

söt :)

2008-10-26 @ 08:06:13
URL: http://etalvis.blogg.se/
Postat av: tina

Men nu måste du berätta vem ????

Kramkram

2008-10-26 @ 23:25:18
Postat av: Marianne D

Oj det låter kallt, det är nog skönare att simma inomhus..Hur mår lilla lydnadstjärnan Yazza?? Tala om kontakt!och att hon tycker om när det händer saker. Jättekul att se. Nu är det bara att motivera Yazzas matte, hmmm.. Marre det är jättekul med lydnad - tro mig...Ni är kanonduktiga - vilket team. Snart får man väl se upp för er på lydnadsbanan OCKSÅ...



Kram



Marianne och sheltiemaffian

2008-10-27 @ 11:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0