Söndag!

Vi började på en åker och det var spännande att se lite tydligare hur en hund som spårar jobbar och inte jobbar! Var en hel del sorkar som hade sina hålor på åkerna vilket var mycket intressant tyckte hunden.

Foto: Yvonne Höglund
Vi forsatte till nya marker på slingrande skogsvägar.
Crozza fick 2 till motivationsspår. Vi utökade längden samt liggtiden! Det blev också en vinkel på slutet.

Sista spåret skulle jag själv hålla i linan. Mackan tog hand om Crozza när jag gick spåret, 100 meter, vinkel 50 meter. Som avslut hade jag pinnen. Gick runt ,tog Crozza från Mackan. Selade på och visade henne riktingen och hon for ut som en kanonkula. Nosen var inte riktigt med, samt att hon var lite konfunderad varför jag höll i linan!! Jag stod helt stilla och väntade på att hon skulle hitta spåret. Vilket hon gjorde, inget problem med vinkeln samt avslut! Duktiga Crozza,,,,
Blev rekommenderad av Kurt att träna motivationsspår 2 - 3 gånger i veckan. Samt börja träna "plocke pinn"! Fick även Kurts telefonummer  ifall jag behöver råd på vägen!

Inte lätt att försöka samla och ställa upp ett gäng ystra aussie,,,

Foto: Yvonne Höglund

Kommentarer
Postat av: Carina & Deedee

Visst var det en lärorik och trevlig helg! Jätteroligt att få träffa dig och lilla charmtrollet Crozza. Kul att se hur fort hon förstod att hon skulle "koppla på" nosen.

/C&D

2009-05-02 @ 08:34:34
URL: http://www.deeamy.se
Postat av: Malin med Vegas

Va kul att lägret var bra och att ni har "fastnat" för spår. Det är kul!! Hoppas vi kan träna lite spår och så tillsammans snart, alla syskon (eller ja de inom rimligt avstånd!) Ha en bra helg!!

2009-05-02 @ 12:41:14
URL: http://hundskoj.zoomin.se
Postat av: Marie

Kul att läsa om er spårhelg!

Kram

2009-05-04 @ 08:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0