Träning!

Sista gången på Crozzas kurs i söndags. Malin är en helt fantastisk instruktör och inspiratör! Tror att vi alla känner oss fyllda av lust att träna våra unga adepter. Vi gick igenom hur man kan träna gungan, kontaktfält samt slalom.
Tina och jag jobbade i par och det är så kul att se Naya. Så orädd och villig att testa det mesta.
Provade också Malins båge som hon har gjort. Crozza fattade först inte att hon skulle böja sig och gå igenom,,, Testade allt möjligt som att gå runt, bita i den och försöka flytta på den...
Efter kursen så var det sektormöte i agility. Så det blev en lång eftermiddag på klubben.
Måndag var jag egentligen ledig men åkte på att jobba en stund på morgonen efter vår skogspromenad.
Träffade Tina på klubben vid 11-tiden. Märker att det är lite mycket att hålla rätt på med 3 st hundar vid agilityplanen.
Efter träningen åkte vi till Haninge så Camilla kunde fixa till pumisarna.

Upptäckte på söndagen att Crozza hade ett bakslag när det gäller skälla på andra hundar. Hon fortsatte i samma stil på måndag så jag bestämde mig för att ta bara henne med upp till klubben på kvällen.  Vi hade tur, för det var en träningstävling i lydnad och många hundar där. Hon skötte sig riktigt bra och det var en trött hund som kom hem.

Vi får nog be vår fotograf att följa med upp på klubben snart.!!!!


Har idag varit på sista organiserade träffen i lydnadsgruppen.
Vad jag blir väldigt imponerad av i vår klubb just nu är alla hjälpsamma och positiva människor. Upplever en helt annan atmosfär och öppenhet över "gränserna"!
Summering av Yazza och våra lydnadserfarenheter. Hon vill jobba, kan gå i "döden" för belöningen. Behöver coola ner sig och lära sig koppla av!  Jag får se hur vi fortsätter.

Sista bilden har jag lånat från Tinas blogg. Snacka om övervikt på sheltisar!
Yazza, Zehera, Crozza, nu blir det svårt...Nixxa, Wilda, Bessie och Naya...
Vilket gäng!

Kommentarer
Postat av: tina

Jag har hälsat henne :o)

Jag har skrattat åt Crozzas beteende med bågen, hon tyckte verkligen att den var ivägen!hahaha!!!

Du är så duktig Marre som tar tag i problemen direkt. Det kan inte bli bättre än bra med Crozza också, du är så noggran :o) Du har tid på dig, hon är ung :o)

Hahaha, jaa, sheltisar i övervikt, undrar vad det kan bero på ... Marianne W vad tror du hihih :o)

2009-04-07 @ 22:26:48
URL: http://nixxa.bloggagratis.se
Postat av: tina

Jag har hälsat henne :o)

Jag har skrattat åt Crozzas beteende med bågen, hon tyckte verkligen att den var ivägen!hahaha!!!

Du är så duktig Marre som tar tag i problemen direkt. Det kan inte bli bättre än bra med Crozza också, du är så noggran :o) Du har tid på dig, hon är ung :o)

Hahaha, jaa, sheltisar i övervikt, undrar vad det kan bero på ... Marianne W vad tror du hihih :o)

2009-04-07 @ 22:27:17
URL: http://nixxa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0