Äckel päckel...

Känsliga människor kan sluta läsa nu...
Hur äckliga kan vuxna människor vara? Är det nödvändigt att göra sina behov där massor av människor vistas?? Var ute och gick i kväll i ett av våra ellusspår. Vi hade en skön promenad utan en människa så långt ögat kunde se. Det var rena isgatan så inga motionärer kunde jogga. Jag har som tur mina icebugs,,,
När vi nästan var tillbaka vid bilen försvann Crozza in i skogen, efter en stund ropaqde jag på henne och hon kom glatt springande,,, Hon stank av avföring och det var inte från något annat djur. Nu ligger hon här och "rapar"  något fruktansvärt!!  Det dröjer innan jag besöker det elljusspåret igen!
Annars har vi haft besök av en inkräktare på kontoret i två dagar tycker Crozza. Hon har varit mycket förnärmad över att Vilma har varit i rummet bredvid! Vilma är en Weimaran och en stor hund och gillar inte tikar. Valpar kanske funkar, men vi har inte vågat chansa. Crozza har protesterat med skall och min kollega Jocke undrade om hon var i målbrottet?
Hur kan någon så söt, lukta så illa?


Har börjat bestiga berget med att träna stå inför utställning... Försöker tänka att det är de små stegen på vägen som är resan!  Upptäckte precis att jag har missat att anmäla mig till utställningen i Sollentuna.  Anmälningstiden gick ut i går! Tror det kallas förträngning?!

Kommentarer
Postat av: tina

hahaha, det tror jag också att det kallas för :o)



...men träna på nu .....

2009-01-28 @ 23:53:38
Postat av: Marie L

Mumsigt! Söt Crozza i alla fall!

Ja det är lätt att förtränga detta med utställningsanmälan, det har faktiskt hänt oss oxå några gånger.....

2009-01-29 @ 11:48:14
URL: http://www.123minsida.se/Minos
Postat av: Malin med Vegas

jag ser mer på utställning som ett utmärkt tillfälle att miljöträna i en tävlingslikmiljö, eftersom att min förhoppning i framtiden är en massa tävlingar med Vegas så är det ju väldigt bra om han har fått pröva på miljön lite innan det verkligen gäller. Sen skadar det ju inte om hunden kan/har ett stå kommando och kan sköta sig hyffsat i ringen, men målet är träning i en störig miljö för min del. Då blir det inte ett så stor berg, utan bara Vegas inte blir alltför störd av miljön så är jag nöjd!!

2009-01-29 @ 20:06:09
URL: http://hundskoj.zoomin.se
Postat av: Marie Å

Ha ha...nää det är ju så klart fult att vara skadeglad MEN det måste bli ett litet hi hi i alla fall. Känns skönt att veta att inte bara jag har ett äckligt bajsätande monster hemma.L

För några månader den kom Diva mycket ovilligt på en inte helt glad inkallning med en nos , helt brun av mänsklig diarre. <usch , fy och blääää)

Hon förstod inte alls varför jag tyckte hon var äcklig...... ;o)

2009-01-29 @ 23:49:11
URL: http://www.charlie-diva.se
Postat av: Katarina

Tur att man har fisförnäma hundar som inte äter äckelpäckliga saker:-) Fast hur sjutton vet man vad bajset kommer ifrån? Gräsätare förstår jag att man kan skilja på, men kan det inte ha varit från en annan hund? Undrar förresten om någon av alla dessa bajspoliser (som skäller på en fast man plockar upp efter sin hund, antagligen bara för att man har hund, skulle gå fram till och börja skälla på en människa som satt och klämde ute i skogen :-)

2009-01-30 @ 15:18:04
URL: http://lazyochzero.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0