Bra upplägg!

I dag var det dags att beträda apellplanen igen. Missade förra tisdagen eftersom jag var i Helsingfors och jobbade.
Dagens tema var: Inkallning.
Först gick vi igenom de olika momenten parktiskt för att fortsätta ute på plan.
Crozza var med i klubbstugan under passet med teori.
Bytte hund när det var dags för den praktiska delen.
Kan ju säga att Yazza har inga problem med starten och farten. Den ena instruktören skrattade glatt när hon såg Yazza sätt full fart mot mig.
Stadgan i kvarsittningen kan vi träna mer på. Hon reser sig när jag går bakom henne. Sedan har hon en stor förväntan på belöningen så det är lite svårt att sitta kvar när jag skall belöna. Jag måste vara snabbare...
Ingångsträning har vi aldrig gjort. Fick verkligen handfasta råd hur jag skall träna vilket är bra!
Även Crozza fick komma ut och träna. Sitt stanna kvar. Träna på sitt "kör" samt lite torrhandling!



Hittade en bild på Yazza när hon springer. Hon reglerar springandet väldigt bra när vi är ute. Om hon tar några snabba turer när vi är i skogen ,så nöjer hon sig sedan. Vet inte om det beror på hennes tillstånd eller om det är åldern som har gjort att hon tar det lite lugnare. Lutar nog åt sjukdomen för Zehera tar det inte lugnt fast hon är äldre. Koppel är det enda som kan få henne att slow down...


Sedan en bild på två av Crozzas hatobjekt!

Kommentarer
Postat av: Sanna Tijah Älva

Nej nu har du missat vårat största bekymmer med inkallningen som kommer ge avdrag! Hunden hoppar mot föraren...



Jag får väl också lov till att vara med på running, ska ge det en chans till... Så skriv upp mig om ni inte har fullt nu.

2009-03-18 @ 12:14:40
URL: http://www.sugarwinds.se
Postat av: Dolph

Nä, tyvärr... :-(

Vi ska till veterinären på fredag och förhoppningsvis få en diagnos, så han får hålla sig i stillhet till dess. Men Crozza får gärna följa med ändå? Nån annan kan säkert ställa upp på lite sällskap!

2009-03-19 @ 08:32:33
URL: http://ahzaleoni.wordpress.com/
Postat av: martina

Vad kul att det går så bra för lilla Yazza!



Kramar från oss

2009-03-19 @ 09:04:38
URL: http://ellsonbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0