Yazza löper!

Yazza löper sen en vecka tillbaka! Vilket innebär att tävlingarna i Köping och Bro Håbo inte blir av.  Kan nog tycka att  det  är bra med extra tid till vår träning!. Funderar på att vänta med hennes start till Skutskär! Tål att tänkas på!
 
Det är bra skönt med den extra ledighet som blir med de röda dagarna. Kan ju inte klaga, sol, ledig och massor av hundträning samt annat som trädgårdsarbete!
Vid 3-tiden på torsdag träffade jag och Crozza, Malin Daniel och Tina på klubben. Crozza och jag tränande en hel del på att vara passiv! Väldigt viktigt att inte Crozza går upp i stress så fort hon kommer till  agilityplanen!
Fredag var det pumisarnas tur att träna agilty.
Ingen annan var på klubben så vi kunde i lugn och ro träna fart för Zeheras del och en del bakombyten för Yazza.
Yazza fick också träna tunnelingångar...
Crozza fick ett motivationsspår! Första gången som husse höll i linan!
Lördagen var avsatt till fårhagen. Sjukdom gjorde att jobbet ställdes in. Så jag tog tag i min egen trädgård istället.
Jag gillar verkligen att jobba i trädgården. Men om jag skall välja så kommer hundarna först. Så lite efter är jag med det jobbet!
Crozza fick ett till motivationsspår! Nu var hon riktigt taggad!

FOTO: Yvonne Höglund

Söndag tränade Crozza och jag tillsammans med Thomas och Dimma.
Bakombyten, framförbyten samt hoppteknik,
Märker att hon slår i med bakbenen när hon hoppar.







Kommentarer
Postat av: Marie

Det gör Diva med ....vet inte om jag är mest besviken eller mest lättad. Sista träningspasset gick ju verkligen dåligt men hade ställt in mig på att träna på tävling. Men nu behöver jag inte fundera på det utan har fått en extra månad på mig att träna inför tävling istället.

2009-05-08 @ 08:17:56
URL: http://www.charlie-diva.se
Postat av: Sara

Ja, det är sååå härligt.... Hon är kanon...

Crozza med ser jag :) gött....

2009-05-08 @ 10:52:28
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/
Postat av: Marie L

Ev spår i Uppsala på söndag?

Hör av dig!

Kram

2009-05-08 @ 23:36:09
URL: http://www.123minsida.se/Minos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0