Dalarna...

I dag åkte jag upp till Dalarna för att hälsa på min mamma och pappa.
Innan jag åkte instruerade jag Perra mycket tydligt hur han skulle göra med Yazza i olika situationer..
Sedan bestämde jag att Yazza åker med mig.. Såg chansen att träna henne hos mamma... Och vem kan stå emot ett träningspass. Dessutom älskar Yazza att åka bil.
Vi jobbar ordentligt med grundträning.
En av sak vi tränade på är att få ett sittande som är fast och även fungerar på avstånd. Bra i starten!
Hade kampleksaken i handen och retades med Yazza lite.. För att få det jag ville ha, ett sittande..Som jag fick ganska snabbt. När hon hade satt sig, så sa jag ta den och så kampade vi för fullt,, Extra störning var mammas och pappas hundar i hundgården som gärna ville vara med och jobba. Det körde vi några gånger. Nästa gång kommer jag att lägga till ett "sitt" när hon sitter stilla och väntar.
Träningen går snabbt fram om jag innan för mig själv tänker igenom vilket mål jag har och hur jag skall göra för att Yazza skall lyckas.
Hade ett citat med tidigare i bloggen:
Citat"
Jag kommer att härda ut tills jag lyckas. Jag kommer alltid att ta nästa steg och om det inte är till någon nytta kommer jag att ta ett till och ännu ett. Sanningen är den att ett steg i taget inte är alltför svårt... för jag vet att små handlingar upprepade varje dag kommer att slutföra även det största av projekt."
- Og Mandino
Träningen i buren går framåt och hon springer nu glatt in i buren.. 
Kan även lägga godis framför nosen utan att hon rör det... 
Gäller att komma i håg och skriva i träningsboken om vår träning..

Skissen visar två olika kombinationer som vi tränade på vår kurs ... Tack Malin..
image166





  
  

 

Kommentarer
Postat av: sara kalle och zappa

Ännu ett bra citat, du är förståndig du, det där mad att ta små steg är inte min styrka när det gäller hund träning :/ kanske skulle jag hänga upp det på ytterdörren så att jag stannar upp och tänker innan träning..

//Sara

2007-04-22 @ 13:20:27
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Sara

Nääää, en disk med Gizmo blev det idag.. Men kära Simma kom 2:a i hoppklassen och fick en pinne, hennes andra totalt.. I agilityklassen sprang hon förbi första hindret, skumt. .tog om och körde hela banan väldigt bra med fart... Gick dock bort mycket mycket tid då jag tog tillbaka henne efter första hindret.. Ajax den lilla försiktiga sheltien då det gäller agility sprang som en tok idag, har aldrig sett honom springa så, riktigt taggad, men jag hade en annan taktik innan med honom som kanske fungerar då.. Han sprang dock förbi en tunnelingång, såg husse, så jag fortsatte till nästa så det blev en disk!!
HA det gott så hörs vi...
kram

2007-04-22 @ 20:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0