Platta tunneln!

I går sprang Yazza själv genom platta tunneln.
Vi tränade den för några veckor sedan för att låta den vara tills igår!
Satte henne i ingången och lyfte på släpet lite i ena sidan, hon sprang glatt igenom, massor av belöning. Gjorde så en gång till och tredje gången hann jag inte lyfta på släpet utan hon sprang snabbt igenom.. Oj vad glada vi blev det var massor av kamp och skratt. Yazza rusade kvickt tillbaka för att springa igenom igen.
Träningen titta på leksak samt gå runt första pinne fortsatte för Yazza.
image285


Zehera tränade snabbt slalom och då menar jag snabbt. Märkte nämligen i veckan att om jag håller en liten distans till henne och bara springer på så kommer hennes snabba slalom fram. Har gjort fel på slutet när vi har tävlat. 1) gått för nära henne. 2) har rört mig för långsamt vid slalomet.
Vi tränade också att byte av arm betyder sväng. Första gången jag gjorde den övningen visste hon inte vad jag menade men nu kan hon ta tre hinder i linje(staket). Sätter henne vid första hindret och går själv ner mellan hinder tre och fyra. Hon behöver lite hjälp med hinder 3 och 4, så vi behöver träna lite mer.

image286
På kvällen åkte vi till Vaxholm och åt middag på Kabyssen med sonen.
image293



Rösta på min blogg:http://www.bloggregistret.se

Kommentarer
Postat av: Sara och Zappa

Usch ja detta behövde vi som sagt var inte:( hoppas att Zap snart är tillbaka i vanliga gängor.
Härliga bilder från eran träning :D

2007-07-29 @ 13:41:39
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Marie

Härligt att Yazzas träning går framåt :o) Kul med Zeheras slalom.... duktigt Marre. Har inte presterat någe vidare reslultat på Collie-SM ( med Diva i alla fall, Challe är som vanligt mera jämn *L*) men känner mig oerhört träningsmotiverad i lydnaden och det har jag inte varit på mycket länge
Kram
Semesterfiraren

2007-07-29 @ 19:37:43
URL: http://www.charlie-diva.se
Postat av: Monika med Flexi

Jo! Flexi stödjer på tassen nu men en flik av trampdynan hänger lös. så j...a typiskt!!!! bara för att man ska åka iväg på lägret. Kram Monika

2007-08-01 @ 06:52:42
URL: http://www.flexis.hundsida.se
Postat av: martina

Ja, nog tränar den alltid. Lite mer intensivt nu än förut bara. Igår låg jag i sängen typ hela dagen, men idag har det varit helt lugnt...synd nog. Jag ville få igång det, men inte jag som bestämmer :) Synd att det var på vallningsdagen bara. Hur gick det för er? Kram

2007-08-01 @ 22:18:59
URL: http://yevonde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0