Sommarcupen!


Äntligen hade regnet dragit förbi och jag passade på att åka upp och träna Yazza.  Zehera följde med och fick sig ett kort pass också.
Yazza tränades på att titta mot belöningen(kampboll) fick ett"kör" när hon hade blicken på bollen.
Först tränade vi utan hinder och när det satt så tränade vi med ett hopphinder.
Träningen gick utmärkt igår och jag märkte att hon kunde hålla fokus lite längre än tidigare.
Passade på att testa två pinnar på slalomet också. Och tänka sig, hon gick runt pinnen självständigt för att få kampa. Jag blev så glad så jag tjoade till och det var ännu roligare tyckte Yazza som sprang igenom och runt pinnen med full fart och glädje. I bland behöver vissa saker mogna ,  hundarna behöver "sova på saken" och matte behöver vara clown.
Zehera tränade också på att titta rakt fram i start position. Hon har alltid tittat på mig och det skall vi träna bort.
Tycker att hon fattade ganska snabbt. Vi tränade även fyra hopphinder och ett slalom. Tävlade med henne vem som skulle komma först i mål, slängde burken med belöning snabbt rakt fram. Det var en metod som passade henne.
Sommarcupen på vår klubb rullar vidare. Det är riktigt roligt för vi har en liten publik samt några ekipage från andra klubbar.
Agilitybanan nollade vi och på hoppbanan som var riktigt svår fick vi två vägran tror jag???
Tyvärr har jag inte banorna som vi sprang i går. Får lägga upp dom senare. Zehera känns piggare och är mer med nu. Efter vårt hopplopp stod hon bredvid banan tillsammans med mig och var väldigt intresserad av det som hände. Skällde och ville ut på banan vilket inte hänt tidigare.
Här kommer banorna som vi hade tisdag den 10 juli.
image278
image279
Rösta på min blogg: http://www.bloggregistret.se/

Kommentarer
Postat av: Åsa m Zig-Zag

Låter som ni har en härlig känsla nu, du och hundarna i träningen. Kul att Zehera är så "på".
Apropå om belöningar - har hittat en "Ronny råtta" - mjuk, liten kamprulle i fårskinn, som Ziggisen älskar. Funkar som höjdarbelöning i lydnadsträningen. I söket gäller bara "godis" och mys...

2007-08-03 @ 21:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0