Inte bara hundar..

De som känner oss vet att vår flock är stor..
Består av katterna som är fyra till antal, två utflugna barn samt ett gäng med fiskar som står i garaget och väntar på rätt värme i dammen.
Så min morgon ser ofta ut så här,,,
Uppstigning klockan 05.00, Zehera och Yazza ut snabbt på tomten för att ta hand om det mest akuta.
Jag gör iordning mat åt våra katter,  Puma som skriker som attans att han är hungrig, Fläckis samt Honey.
Fortsätter med att förbereda hundarnas mat, under tiden den sväller i sitt vatten klär jag på mig.
Då är Yazza  med hela tiden och tjatar, jag är så hungrig, skynda dig, skynda dig..
Passar på att snabbt springa ned i tvättstugan, där katternas torrfoder samt vatten står, fyller på mat och byter vatten.
Hundarna äter, jag klär på mig ytterkläder(snart slipper jag) och går ut en promenad med dom.
När vi är inne igen är det min tur för frukost, dusch, påklädning samt att sätta på ansiktet. Brukar hinna med att klappa de av djuren som kommer och vill ha uppmärksamhet.
På med kopplen igen, matar fiskarna i garaget innan jag kliver in i bilen för att åka till jobbet.
Då brukar klockan vara ungefär 06.45... Tur att barnen har flyttat och husse är självgående!
image138

Kommentarer
Postat av: Malin

Hihi, ibland har du ju också "bonusbarn" och "bonushund" hemma hos dig, i form av mig och Arwen. Men vi ställer förhoppningsvis inte till med något extra jobb på mornarna. Vid den tiden du går upp sover vi oftast fortfarande gott ;-)
Du har blivit utmanad, se min blogg!
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0