Katterna,,,

Hittade bilder igår som jag inte har sett på ett tag.
2003 29 september fick vår ena katt av rasen Bengal en unge.
Honan blev sjuk cirka två veckor innan hon skulle föda och det var en inflammation. Vet. trodde att om det var ungar i magen så var de döda.
Den 29 september kom jag hem från jobbet och märkte att katten inte kom och mötte mig, hittade henne i min säng där hon låg en bit ifrån en "liten" unge som hon inte brydde sig om.
Jag la ungen intill henne och gick därifrån. Gick ner till köket och hörde ungen skrika hela tiden. Rätt som det var kom katten ner till mig i köket och jag började undra om allt var som det skulle.
Gick upp igen och nu låg ungen på golvet, när jag skulle flytta på den flög honan på mig.
Kan lova att hon var riktigt förbannad och de rivsåren vill jag inte ha igen. Fick ta hjälp av Micke för att  ha en chans att få bort ungen från honan. Hon ville inte ta hand om den, men samtidigt fick inte jag röra den.
Nu började det en tid med nattvak och oro men för att göra en lång historia kort så klarade vi den lilla som vägde 37 gram om jag inte minns fel när han föddes. Atlas döpte vi honom till och han växte upp till en speciell katt. Han måste ha haft en hjärnskada för en klumpigare katt får man leta efter. Totalt orädd för allt,,,
Tyvärr blev han sjuk när han var runt 3 år och jag fick ta bort honom. Han levede en kort men intensiv tid med oss.

Atlas mamma Nelly
image398

Liten Atlas

image400
image399
Den lilla är Atlas. Den stora är cirka en vecka äldre.

image401

image402
Atlas och Zehera

image403
Atlas och Puma

image404
Julafton 2003. Atlas älskade att klättra i julgranen.

Många sköna minnen har vi av Atlas upptåg!

Rösta på bloggen: http://www.bloggregistret.se/

Kommentarer
Postat av: Marie

Hallå...vilken färgskillnad. Zehera ser ut som Yazza ;o) När man ser Atlas som kattunger blir man ju NÄSTAN sugen på att skaffa katt...
Kram

2007-10-19 @ 20:55:46
URL: http://www.charlie-diva.se
Postat av: Sara

Okej, vad gulligt av er, tack så mycket.. men det är ju bara om det går bra i oxelösund.... hi hi...
såg att ni oxå skulle vara med där, vad roligt å träffa er...
kram sara

2007-10-20 @ 15:22:59
Postat av: Katterna på Katthemmet Kompis

Vilken underbar katt!

2008-04-23 @ 23:17:09
URL: http://www.katthemmetkompis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0