Grattis Micke...

I dag fyller Micke 27 år... Tiden går...
Vi grattade honom i går eftersom hans far har rest bort i dag.
Efter jobbet gick vi till Pontus nya krog och tog en, nej jag menar två drinkar.
Godaste drinkarna i stan gör dom där. När klockan närmade sig sju gick vi till en berömd restaurang för att äta middag.  Döm om vår förvåning när det visade sig att barnens tremänning jobbade där...
Blev en mycket trevlig middag med god mat och gott att dricka till.
image377

Åkte upp till klubben med hundarna för att träffa Marianne. När vi kom dit var det MH och det skulle strax bli skott. Vi bestämde att vi skulle ta en kort promenad för att se hur Yazza reagerade på skotten... Hon regerade inte! Skönt tycker jag. Skall försöka göra MH med henne i vår.
Träningen idag bestod i slalom två portar för Yazza , start situation, platta tunneln samt hopp hinder följt av däck.
Märker att hon blir fundersam på vissa situationer men kommer igen snabbt.
Zehera fick träna lite gunga samt slalom. Hon var verkligen taggad.
image376
Väntande hundar... Peggy, Zehera, Yazza samt Wilda.




Rösta på bloggen:http://www.bloggregistret.se/

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag vill råda dig att endast göra MH om du ska köra bruks! :-o Algot hade ALDRIG någonsin reagerat på skott innan sitt MH och han gick ut sist och jag hade honom ute när hundarna före körde och han reagerade inte då heller på skotten och jag hävdar bestämt att han faktiskt blev skotträdd på hans MH! Jag ångrar för allt i världen att jag gjorde MH:t men det går ju inte att göra ogjort...

2007-09-29 @ 17:27:44
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Petra
Postat av: Petra (igen)

Jag vill inte skrämmas men det är så synd om ens hund blir så rädd som Algot blev. Jag var verkligen HELT övertygad om att Algot inte skulle reagera så jag blev chockad över hans starka reaktion. Idag skjuter de in sina bössor inför älgjakten i närheten och Algot vill inte vara ute... :-(

2007-09-29 @ 17:48:50
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=Petra
Postat av: Jessica

Håller med Petra, omständigheterna och de moment som kommer innan skotten spelar stor roll. Avreagerar inte hunden tillräckligt på de föregående momenten så kan "rädslan" hänga kvar och skotten kan då vara "droppen som får bägarn att rinna över", har man då otur så är det skotten dom kopplar ihop med det otäcka. Men du kan ju alltid göra MH och stå över skotten om du vill det, du får en femma, men huvudsaken är ju att du själv vet att din hund är skottfast i vardagen.
Jag har gjort MH på min BC kille (har samma mamma som Petras Algot ;-)) Han brast en del socialt min kille, hade väldigt jobbigt med både dumpen och spökena. Spökena som kommer innan skotten, avregerade väldigt dåligt på dem och trots att de klädde av sig helt så var han aldrig fram ordentligt och i mina ögon avreagerade. Vi gjorde dock skotten och det va inga problem, han kolla inte ens åt skyttens håll, rörde inte ens på öronen. Så han hade trots allt avreagerat även fast jag inte tyckte det, men det är du som känner din hund bäst. Om du väljer att gå MH känn då efter, kommer hunden fixa skotten eller är du osäker så stå över och träna dem separat sedan.
Mvh Jessica

2007-09-30 @ 01:17:55
URL: http://dallice.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0