Orka på besök.

I går var jag upp till Dalarna för att hälsa på mina föräldrar.
Efter besöket åkte Yazza och jag vidare till Annika.
Orka (Yazzas syrra) har varit dår under Camillas och Andreas semester.
Tog med mig henne hem så det skulle bli lite närmare för C&A att hämta hunden.
Resan ner gick bra, inte för att jag var orolig men man vet ju aldrig.
Väl hemma så vart det lite kalabalik,, Orka har nog aldrig träffat katter och det första hon fick se var två katter när hon klev innanför dörren. Då skulle Yazza visa sig på styva linan och jaga katterna.. Eftersom Orka skall ta det lugnt fick hon behålla kopplet på en stund för att vänja sig.
Orka tyckte att katterna var bland det äckligaste hon hade sett och hon slapp dom inte ens på promenaden för Honey Girl gick med!
Lugnet la sig och jag kunde krypa i säng i gästrummet med Yazza och Orka. Vaknade av att någon katt försökte öppan dörren men den stack när jag hojtade till.
I dag har det gått mycket bättre och det beror på katterna. De kliver bara helt sonika fram till Orka..

Orka ser jättestor ut i jämförelse med Yazza, vissserligen är hon större, men bild ljuger lite!
image367
image368



http://www.bloggregistret.se/

Kommentarer
Postat av: Martina

Du skulle ha ringt! Vi är också i dalarna, har varit här sen i måndags. Skönt att få koppla av lite. Vallning måndag eller tisdag?
Kram

2007-09-16 @ 12:36:26
URL: http://yevonde.blogg.se
Postat av: Sara & Zappa

Oj vilken skillnad på systrarna, men dom är lika söta båda två :=)

2007-09-16 @ 20:06:52
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: PumiL8

Vilka sötnosar,katter och hundar som är så sams. Får nog skicka Anka på kurs till dej för hon har kattsjuka och låter ingen katt få vara ifred. Även prydnads katterna åker med i jakten. Du är lycklig du som får träffa Helka. Om du kan så ta lite bilder på henne så jag kan få jämföra utveckligen med systrarna som jag träffar lite oftare. Trevlig resa och krama Helka och Neomi från oss i den lilla pumiflocken.

2007-09-16 @ 21:01:05
Postat av: Ramona

Åh så söta Pumis :D
har själv en, men inte fixat någon hemsida än. däremot har ja flera biler på henne på min bilddagbok ;)
http://ram0na.bilddagboken.se

mvh Ramona

2007-10-24 @ 14:16:34
Postat av: Ramona

Åh så söta Pumis :D
har själv en, men inte fixat någon hemsida än. däremot har ja flera biler på henne på min bilddagbok ;)
http://ram0na.bilddagboken.se

mvh Ramona

2007-10-24 @ 14:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0