Dagar fyllda med kurs!

I går var det Yazzas tur att gå på kurs! Vi hade vikarie då den ena ordinarie kursledaren var sjuk och den andra var och tävlade!
Men det gick så bra med Kjell, träningen var väldigt effektiv. Vi blev uppdelade i tre grupper och fick en lapp i handen med en kombination som vi skulle bygga, diskutera och träna. Den första var hopp, hopp, platttunnel, slalom rakt fram, slalom åt höger samt åt vänster. jag fällde kommentaren, de här klarar aldrig Yazza.!
Bad en annan deltagare att stå "burkvakt" efter slalomet. Det gick utmärkt, efter platta tunneln belönade jag för att sedan låta henne gå in i slalomet. Tredje gången belönade jag inte efter platta utan sa slalom, och hon tog slalomet. Måste säga att jag blev paff.. Andra övningen skulle vi träna på framförbyten och det funkar bra, men jag kommer för nära och tränger bort henne så hon springer förbi hindren.. När det var dags för tredje övningen så var det en massa störning bakom hennes rygg så hon kunde inte koncentrera sig. Tog av henne från banan och avslutade vår träning.

Passade på att gå upp till agilityplanen idag på lunchen eftersom jag jobbar hemma...
Testade den övningen som vi inte gjorde igår och det gick kanon... Testade också plattatunneln och 8 pinnars slalom.. Hon var så duktig,inga problem. Var skönt att vi kunde träna själva på slalomet, känns lite jobbigt att behöva be om hjälp hela tiden. Nu skall vi fokusera på, slalom samt kontaktfält.
Hade inte behövt ha underställ på mig idag, det var lite svettigt. såg att vissa gick i shorts,,,
Zehera och jag skall på tävlingskusen ikväll. Fredag, lördag samt söndag är det kurs för Jenny Damm.
Det skall bli så roligt!

Bilder är från förra gången jag och Zehera tränande för Jenny! Var helt nybörjare och visste inte så mycket om agility!
Det har hänt en hel del sedan dess..Undrar vad Jenny tycker nu?

image585

Jenny är hund! Det skall jag nog bespara henne den här helgen!

image586

Kommentarer
Postat av: martina

Hej! Underbart väder vi har!!
Upplands-Väsby ska vi också till. Vi skippade fyradagarstävlingen och tog Åtvidaberg 5-6 juli istället. Va kul att vi kan vara med på sommarcupen, när drar den igång?
Kram

2008-04-24 @ 19:01:48
URL: http://yevonde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0