Premiär!

Marianne, Tina och jag åkte till Örebro med våra hundar för att tävla lag samt ett individuellt lopp.
Anki mötte upp på tävlinsplatsen, som var lite annorlunda, Örebro Travbana!
Lagtävlingen var Folksams Cup, där första samt andra plats tog sig vidare till finalen..
Zehera kändes taggad  och svarade emot en hund som gjorde ett aggresivt utfall när vi gick förbi! För ett år sedan hade hon blivit låg och osäker men nu släppte hon hela situationen när vi fortsatte gå!
Vi började med ett individuellt lopp där hon hade lite vida svängar ibland men jobbade bra. Nollat lopp och en andra plats.
Sedan var det dags för lagtävling, där jag fick en liten blackout och glömde banan! Som tur var så hade laget redan diskat sig, annars så hade jag gråtit blod och tårar hela vägen hem!
Det var så kul att tävla igen och Zehera var verkligen tänd! Hoppas att hon håller nu! Jag är noggrann med, täcke på,uppvärmning, nedvarvning samt stretch!

Kameran låg i ryggsäcken så en gammal bild får duga!

image575





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Marre! Tack för inlägget i min gästbok.
Ja lite rättvisa får det väl vara, jag har hållit koll på dig länge.. Kul att det går så bra för er och skönt att Zehera är bättre och igång igen. Vi håller tummar och tassar för er. Kram /Lenita Nagila och Trazzla

2008-04-13 @ 22:22:21
Postat av: Marie Å

Kul att Zehera är laddad !! Grattis till den fina andraplaceringen.
Kram

2008-04-14 @ 09:52:06
URL: http://www.charlie-diva.se
Postat av: Sara

Vad roligt att Zehera är igång igen och att hon är laddad ett nollat lopp är väll jätte bra!? :)
Men du måste bli bättre på att använda kameran du är ju hopplös ;)

2008-04-15 @ 08:35:21
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Sara

ja, nog växer hon allt.. så alla som var så orolig att hon skulle bli en mediumbc behöver inte oroa sig mer :)
kram sara

2008-04-15 @ 11:57:57
URL: http://sarasvovvar.se
Postat av: Tina

Tack för en trevlig helg, och skönt att se för oss "icke stabila" att rutinerade förare också kan glömm banan . . . . .
nej då jätte fina lopp !!!
Jag hittar inte där du har skrivit almanacka till dina tävlingar i sommar???
Kram
Tina

2008-04-15 @ 16:09:10
Postat av: Malin

Kul att se dig och Zehera så laddade och fokuserade på plan! Det kommer att bli en rolig säsong för er :-)
Kram

PS Jag har ditt pris hemma, ska försöka komma ihåg att ta med det upp på torsdag

Postat av: Marre

Tina, titta under länk anmälda agilitytävlingar!

Kram på dig tjejen!

2008-04-15 @ 22:23:42
URL: http://marrenaas.blogg.se
Postat av: Marre

Tina, titta under länk anmälda agilitytävlingar!

Kram på dig tjejen!

2008-04-15 @ 22:24:15
URL: http://marrenaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0