Yazza ligger i träning hos Malin!

Vad skulle jag göra utan mina underbara kamrater hos ÖBK, agility.. Det gäller verkligen alla, men speciellt Malin, Marie, Marianne, Yvonne, Tina, Daniel ,Mats, Louise och Kerstin! Utan er skulle livet vara bra tråkigt... Och träningen skulle gå sämre!
image514
Jag bestämde när Yazza skulle börja träna in slalom att kriteriet var ett självständigt slalom. Zehera har i dag ett bra slalom men skulle kunna vara mer självständig. Det har varit många timmar som hon och jag har nött slalom för att komma dit där vi är i dag.
image515
 Jag beundrade Arwen och Lifas slalom och vill att Yazza skall ha ett liknande utförande.. Malin började visa mig hur jag skulle göra. Måste erkänna att det gick så där! Jag kände mig inte riktigt hemma med metoden. Då ryckte Yvonne in och visade den metoden som hon har haft och har på Lifa. Yazza och jag började super men någonstans på vägen har det gått galet. Jag har analyserat och vet vad som har hänt. Jag har för bråttom och har bara kunnat tränat på helgerna..  När vi tränade i lördags upptäckte jag att Yazza fattade inte vad jag ville.. Ringde i min förtvivlan till Yvonneoch sa att jag var beredd att kasta in handduken för att använda samma metod som Zehera hade haft. Det tyckte inte Yvonne,,, På söndag pratade jag med Malin som visste om mitt problem och erbjöd sig att ta Yazza under sina slalomvingar! Så nu har Yazza en egen PT. Det ni! Är inte illa av en liten pumitjej!
Malin och Yazza körde sitt första pass i går. Yazza tyckteatt det var roligt att träna med Malin och de började träningen lugnt och metodiskt.

Kommentarer
Postat av: Martina

Slalomen är svår alltså...finns så många olika knep man kan använda vid inlärningen. Jag sitter nog i samma båt som dig. Vill ha ett självständigt slalom, men den träningsmetod jag haft på de andra hundarna funkar ej då. Det är svårt...men va bra att Yazza har fått en egen PT :) Hur coolt som helst!
Kram

2008-02-13 @ 09:24:44
URL: http://yevonde.blogg.se
Postat av: Sara & Zappa

Vilket lyx med egen slalom tränare :)
Hoppas att Malin får ordning på det :D

2008-02-15 @ 21:29:17
URL: http://www.sarastassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0